  • 1. Data: 2007-05-26 11:00:52
    Temat: Likwidacja i zbycie środka trwałego.
    Od: "bastion" <a...@n...com.pl>

    Witam,

    chciałbym zlikwidować i sprzedać środek trwały wprowadzony do ewidencji. DG
    bez vat, na KPIR.

    Zlikwidowałem środek trwały, całkowicie umorzony, wartość umorzenia 3200 zł.
    I zatrzymałem się w momencie chęci wystawienia rachunku dla nabywcy. Żeby
    wystawić rachunek na towar, muszę mieć towar na stanie magazynowym, ponieważ
    był to ST, nie został wprowadzony na magazyn. Jak sprzedać taki ST?
    Wprowadzić ST na magazyn z wartością zerową na podstawie protokołu
    likwidacyjnego i później wystawić rachunek po faktycznej cenie sprzedaży?

    Pozdrawiam
    b.

  • 2. Data: 2007-05-26 11:47:47
    Temat: Re: Likwidacja i zbycie środka trwałego.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    bastion wrote:

    > zatrzymałem się w momencie chęci wystawienia rachunku dla
    > nabywcy. Żeby wystawić rachunek na towar, muszę mieć towar na stanie
    > magazynowym

    Problem nie leży w przepisach, tylko w oprogramowaniu.
    Zapytam z ciekawości:
    Jakiż to program jest tak ubogi?

  • 3. Data: 2007-05-26 12:51:57
    Od: "bastion" <a...@n...com.pl>

    > Problem nie leży w przepisach, tylko w oprogramowaniu.

    Dobrze, a możesz powiedzieć jak ma być zgodnie z przepisami?

    > Zapytam z ciekawości:
    > Jakiż to program jest tak ubogi?

    Nie wiem czy program jest ubogi, czy może moja nieznajmość obsługi nie
    pozwala na prawidłową operację likwidacji i sprzedaży ST :)
    Mała Księgowość Rzeczypospolitej.

    b.

  • 4. Data: 2007-05-26 13:38:11
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Problem nie leży w przepisach, tylko w oprogramowaniu.
    > Zapytam z ciekawości:
    > Jakiż to program jest tak ubogi?

    Np. CDN Optima ma to identycznie skonstruowane.
    Inaczej niż przez magazyn możesz sprzedawać tylko pozycje cennika, które
    zaklasyfikujesz jako "usługi".

  • 5. Data: 2007-05-26 18:43:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    bastion wrote:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dobrze, a możesz powiedzieć jak ma być zgodnie z przepisami?

    Sprzedaj bez wpowadzania do magazynu.
    Jakoś musisz ominąć te niedogodności.
    To co zrobisz to problem czysto techniczny, nie podatkowy.
    To tak jakbyś nie mógł wystawić faktury, bo drukarka nie działa.
    Twoja propozycja była sensowna.

  • 6. Data: 2007-05-26 21:53:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 May 2007, bastion wrote:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał
    >
    > Dobrze, a możesz powiedzieć jak ma być zgodnie z przepisami?

    "normalnie" - faktura, w zależności od tego czy przysługuje zwolnienie
    przy sprzedaży "zw" albo "zwykła".
    Podstawa prawna: art.14.1.a, ustawa tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-05-26 23:44:06
    Od: "bastion" <a...@n...com.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0705262350340.2196@athlon64...
> [...]
    > Podstawa prawna: art.14.1.a, ustawa tu:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    OK, tylko problem jest taki, że żeby sprzedać towar, to trzeba go wprowadzić
    na stan magazynu z faktury zakupowej, jako towar handlowy. Jak zostało
    wspomniane, bez wprowadzania na magazyn można sprzedawać usługi. Sprzedaż ST
    (środka trwałego) nie jest usługą. Chciałbym się upewnić, że dobrze zrobię,
    jak po likiwidacj ST, wprowadzę na magazyn ST z wartością zerową, a
    następnie wystawię dokument sprzedaży (w moim przypadku rachunek nie vat).

    b.

  • 8. Data: 2007-05-27 10:23:12
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "bastion" <a...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0705262350340.2196@athlon64...
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > OK, tylko problem jest taki, że żeby sprzedać towar

    Ale mówisz o sprzedawaniu środka trwałego.
    A to nie jest towar.

> [...]
    > na stan magazynu z faktury zakupowej, jako towar handlowy. Jak zostało
    > wspomniane, bez wprowadzania na magazyn można sprzedawać usługi. Sprzedaż

    Tyle że podział towar/usługa jest pewnie tylko jakimś tam wyróżnikiem w
    programie, bez znaczenia dla księgowości (przynajmniej tak jest w Optimie).
    Spokojnie możesz to sprzedać jako usługę.

  • 9. Data: 2007-05-27 19:46:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    bastion napisał(a):
> [...]
    > jak po likiwidacj ST, wprowadzę na magazyn ST z wartością zerową, a
    > następnie wystawię dokument sprzedaży (w moim przypadku rachunek nie vat).
    Cała różnica między usługą i towarem w MKR polega na tym, że usługi
    wpisujesz "z powietrza" a towar sprzedajesz z magazynu. Możesz więc ten
    ŚT sprzedać po prostu wystawiając fakturę usługową, albo najpierw
    sprowadzić go jakoś do magazynu i sprzedać jako towar. Tak jak piszą
    inni jest to tylko problem techniczny w programie - być może producent
    jeszcze inaczej to sobie wymyślił. Napisz do nich - szybko odpowiadają
    na tego typu pytania.

    Maciek

  • 10. Data: 2007-05-27 21:45:01
    Od: "bastion" <a...@n...com.pl>

    Wpiszę ST jako usługę i w ten sposób wystawię rachunek nabywcy ST.
    Dzięki za pomoc!

    pozdrawiam
    b.