  • 1. Data: 2007-05-26 00:06:36
    Temat: Sprzedaz mieszkania za X zl, a zaplata X+Yzl.
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Sprzedalem 2 dni temu mieszkanie za 111tys zl, podpisalismy umowe w notariusza.
    Tego samego dnia kupujacy wyslal przelew. Dzis sprawdzam konto, a tam 115tys zl
    przelal. Chce te 4tys zl oddac, ale klient ma wylaczony telefon, wiec brak kontaktu.

    Czy US moze przyczepic sie, ze jakies machlojki ??

    Spisze z kupujacym oswiadczenie, ze oddalem mu gotowke do reki (te 4 tys zl) ze
    wzgledu na blad.

    Czy bedzie OK??

  • 2. Data: 2007-05-26 00:14:56
    Temat: Re: Sprzedaz mieszkania za X zl, a zaplata X+Yzl.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kjvirtual" <k...@g...com> wrote in message
> [...]
    > kontaktu.
    >
    > Czy US moze przyczepic sie, ze jakies machlojki ??

    Nie. Po warunkiem, że będziesz się umiał logicznie wytłumaczyć.
    Tłumaczenie jak wyżej jest logiczne.

    > Spisze z kupujacym oswiadczenie, ze oddalem mu gotowke do reki (te 4 tys
    > zl) ze
    > wzgledu na blad.

    Lepiej by było abys oddał przelewem na konto na które przyjdzie.
    Wówczas US będzie miał mniej wątpliwości, że to była machlojka.

  • 3. Data: 2007-05-26 07:36:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 May 2007, witek wrote:

    > "kjvirtual" <k...@g...com> wrote

    > Nie. Po warunkiem, że będziesz się umiał logicznie wytłumaczyć.
    > Tłumaczenie jak wyżej jest logiczne.
    [...]
    > Lepiej by było abys oddał przelewem na konto na które przyjdzie.
    > Wówczas US będzie miał mniej wątpliwości, że to była machlojka.

    Moment.
    A w ogole co za znaczenie ma wartość z umowy oraz wiedza kto i ile
    komu zapłacił?
    Przecież podstawą PCC *nie* jest kwota zapłaty.
    Mam rozumieć że omawiacie tezę, iż owe 4 kzł będą potraktowane jako
    *oddzielna* darowizna?

    pzdr, Gotfryd