    From: "jaQbek" <K...@n...cierpi.spamu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Limit kosztów uzyskania przychodów - który mam wybrać ?
    Date: Sat, 1 Apr 2006 23:19:27 +0200

    Od stycznia do czerwca pracowałem w jednej firmie, w miejscowości A, gdzie
    do pracy dojeżdżałem i miałem liczone koszty uzyskania tak jak dla osób
    mieszkających poza miejscem pracy. W tamtej firmie koszty wyszły mi w kwocie
    894,74 zł.
    Od początku sierpnia pracuję w innej firmie, w zupełnie innej miejscowości
    B, w której również zamieszkałem. Pracuję na umowę o pracę, a wynagrodzenie
    mam liczone tak, że do części stosowane są 50 % koszty uzyskania (stworzenie
    dzieła), natomiast część liczona jest według ogólnych zasad. Koszty z tej
    pierwszej części (50 % stawka) są nielimitowane, więc je mogę pominąć,
    natomiast z drugiej części wyszło mi za ubiegły rok 639,10 zł.
    Razem koszty podlegające limitom to 1533,84 zł. Tymczasem limit kosztów przy
    założeniu, że pracowałem w miejscu zamieszkania to 1227 zł, natomiast
    zakładając, że pracowałem poza miejscem zamieszkania to 1533,84 zł. Jeżeli
    przyjmę niższy limit kosztów uzyskania przychodów okazuje się, że muszę
    dopłacić kilkanaście złotych. Jeżeli jednak policzę to według wyższego
    limitu kosztów, mam kilkadziesiąt zł. zwrotu. Jaki w takim razie powiniennem
    przyjąć limit kosztów uzyskania przychodów, jeżeli przez część roku
    podatkowego mieszkałem poza miejscem pracy - i tak miałem liczone koszty, a
    później przeprowadziłem się i pracowałem w miejscu zamieszkania ?
    Zameldowany jestem w jeszcze innej miejscowości C.

    --
    jaqbek [at] railways dot pl
    http://www.railways.pl