  • 1. Data: 2002-02-04 06:23:48
    Temat: Limiy kilometów
    Od: "Anna K." <a...@p...onet.pl>

    Kilkoro pracowników naszej firmy ma podpisane umowy na korzystanie z
    samochodu prywatnego do celów służbowych. Do tej pory były to limity : 700,
    500, i 300 km w zależności od ilości mieszkańców danego miasta. Co mam
    zrobić za styczeń, jak to rozliczyć? Czy trzymać się dotychczasowych
    limitów? Może ktoś coś wie na ten temat. Bardzo proszę o pomoc.
    Anna K.

    --
    a...@n...pl a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-02-04 07:25:07
    Temat: Re: Limiy kilometów
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    Użytkownik "Anna K." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobić za styczeń, jak to rozliczyć? Czy trzymać się dotychczasowych
    > limitów? Może ktoś coś wie na ten temat. Bardzo proszę o pomoc.

    Witam
    W US poinformowano mnie, ze w tym roku jeszcze ryczalty sa nieopodatkowane i
    nieozusowane. Ma sie cos zmienic od przyszlego roku. Co do limitow to
    podobno rozporzadzenie juz stracilo waznosc. Mysle jednak, ze nalezy
    zachowac w tej sprawie umiar i zdrowy rozsadek.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 3. Data: 2002-02-04 08:17:12
    Od: "Anna K." <a...@p...onet.pl>

    Dzięki
    Anna K.
    Użytkownik kmagiera <k...@w...opole.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a3ld0m$4b4$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-02-04 08:54:26
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    nieopodatkowane

    Bazowanie na informacja otrzymanych w US stanowi w wielu wypadkach pierwszy
    krok do przestępstwa skarbowego (niestety). Kwestia ryczałtów nie jest tak
    jednoznaczna - u nas w firmie na wszelki wypadek główna księgowa podjęła
    decyzję o wstrzymaniu wypłat ;-(((

    AS

  • 5. Data: 2002-02-04 20:38:44
    Temat: Odp: Limiy kilometów
    Od: "kodynn" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Anna K. <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3l9np$67d$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > zrobić za styczeń, jak to rozliczyć? Czy trzymać się dotychczasowych
    > limitów? Może ktoś coś wie na ten temat. Bardzo proszę o pomoc.

    Sprawa nie jest tak beznadziejna.
    Obecnie, od 01.01.2002r. problematykę korzystania z pojazdów prywatnych
    reguluje rozp. ministra płacy i polityki socjalnej z 19.12.2001r (Dz.U.151,
    poz.
    1720). Podano tam wysokości stawek z km, a co waże dla ryczałtu - par. 9
    rozporządzenia zmienianego utrzymuje w mocy do końca marca ryczałty.
    Oczywiście nie limitowane, bo zależne od potrzeb pracodawcy i za zgodą
    pracownika.
    Przepisy o pdf nie odsyłają wprost do "ustawy drogowej", lecz do zasad
    określonych w innych przepisach, a tymi obecnie jest owe rozporządzenie.
    Co nie jest zabronione, jest dozwolone i tak niech pozostanie.

    K.

  • 6. Data: 2002-02-04 22:30:50
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Bazowanie na informacja otrzymanych w US stanowi w wielu wypadkach
    pierwszy
    > krok do przestępstwa skarbowego (niestety).

    Witam
    Prawda. Na ogol stosuje cos takiego: pisze co uwazam na jakis temat i prosze
    o potwierdzenie, czy mam racje. Kosztuje mnie to 5zl w znaczkach.Mam za to
    po 2-3 tygodniach na pismie z pieczatkami oficjalna decyzje - ze mam racje,
    a jezeli nie to jak byc powinno. (mozna sie zwrocic o interpretacje, ale to
    jest duzo drozsze).
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 7. Data: 2002-02-05 12:00:47
    Od: "basku" <b...@g...pl>

    Nalezy zawrzeć nową, umowę cywilnoprawną pomiędzy pracownikiem a pracodawcą
    na używanie samochodu do jazd lokalnych w której ustala się limit (dowolny -
    ale nie abstrakcyjny! czyli taki który będzie nietrudny do udowodnienie w
    razie ewentualnej kontroli US) który można wypłacać na zasadach
    dotychczasowych (stanowi KUP dla pracodawcy), natomiast u osoby fizycznej
    nie powstaje póki co dochód (bo lada dzień spodziewane są wytyczne co i jak
    i jest prawdopodobieństwo że się to zmieni) i należy ją rozliczać na
    zasadach ogólnych.
    Pozdrawiam. Basia

  • 8. Data: 2002-02-05 12:18:56
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik basku <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3ohle$fk3$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
    jak
    > i jest prawdopodobieństwo że się to zmieni) i należy ją rozliczać na

    Czy to jest oficjalna wykladnia MF?

    Karol

  • 9. Data: 2002-02-05 20:03:40
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik Karol <a...@b...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3oisv$n86$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik basku <b...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> [...]
    ============================
    Na to wyglada:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_020205/fi
    rma_a_5.html

    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 10. Data: 2002-02-05 22:05:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Feb 2002, kmagiera wrote:
    [...]
    >+ Witam
    >+ Prawda. Na ogol stosuje cos takiego: pisze co uwazam na jakis temat i prosze
    >+ o potwierdzenie, czy mam racje. Kosztuje mnie to 5zl w znaczkach.

    Skorzystam z okazji o pytanie: jaka jest podstawa prawna
    do brania akurat 5 zł ? WAŻNE ![1]

    >+ Mam za to
    >+ po 2-3 tygodniach na pismie z pieczatkami oficjalna decyzje - ze mam racje,
    >+ a jezeli nie to jak byc powinno.

    ..co "na dziś" może posłużyć w sprawie cywilnej (o odszkodowanie
    za wprowadzenie w błąd) ale NIE UCHRONI cię od zapłacenia
    wszystkich ewentualnych należności i kar.
    Zapis "...interpretacja US do której podatnik się zastosował
    nie może być podstawą do..." jest dopiero w sferze projektów.
    Trzeba oddać sprawiedliwość - aktualnego rządu. Może choć
    tyle wpiszą...

    >+ Pozdrawiam Krzysztof Magiera

    Wzajemnie - Gotfryd
    [1] Jedyne co znalazłem to cennik czynności urzędowych (nie
    pamiętam adresu, *gdzieś* zapisałem) i jedyne co pasuje
    to kategoria "podania".
    A pytam dlatego, że *jeśli nie jestem w błędzie* to skompletuję
    sobie zestaw i skorzystam z zapisu: "...z kilkoma sprawami do
    do TEGO SAMEGO URZĘDU opłatę pobiera się JEDEN RAZ".
    To dla wszytkich którzy chcą mnie skrzyczeć że zadaję głupie
    pytania :)