eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Lista płac vs osoba współpracująca
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2006-11-16 12:46:57
    Temat: Lista płac vs osoba współpracująca
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Witam :)
    Podobny temat był poruszany w grudniu ubiegłego roku, ale nie został w tej
    kwestii "zdiagnozowany" ;)

    Chodzi mi mianowicie o sytuacje kiedy osoba wyczerpuje znamiona pojęcia
    osoby współpracującej i ma zawartą umowę o pracę ze swoim ojcem. W umowie
    jest określona stawka za r-g, wysokość nagrody uznaniowej.

    Do SUS osoba ta od samego początku jest zgłoszona jako "05 11 0 0" i
    płatnik nalicza i odprowadza składki z minimalnej podstawy. Notabene ta
    osoba współpracująca ma tak skalkulowaną "nagrodę uznaniową" że co kwartał
    zgadza się z minimalną podstawą do składek SUS.

    Ale co się okazało dzisiaj, toto że biuro rachunkowe zatelefonowało i
    "buldoczy" się że za osoby współpracującą nie odprowadzane są składki ZUS -
    bo na liście płac ma "zerówki" w kolumnach "E, R, Ch" (do chorobowego sie
    nie zgłosił - składki są nie terminowo opłacane).

    Tłumacze miłek pani, że składki odprowadza za niego płatnik (jego prywatny
    ojciec) i żeby spojrzała do deklaracji RCA - ta jest to widoczne i
    namacalne. Więc miła pani raczyła zerknąć i ..... stwierdziła że
    "niby się zgadza" ale .....

    Że skoro jest osoba współpracująca to nie powinno jej być na liście płac.
    Tłumaczę tej pani, że na liście płac musi być, ponieważ jest *pracownikiem*
    i ma zawartą umowę o pracę, że osobą współpracującą jest tylko dla ZUS - w
    innych kwestiach ta osoba jest traktowana jako *pracownik*.

    Pani z biura podatkowego niestety nie przekonałem .... zapowiedziała że
    "musi to na spokojnie sprawdzić". Podniosła jeszcze "argument" że skoro to
    jest osoba współpracująca to na liście płac nie powinienem odliczać kwoty
    wolnej od podatku ...... ręce mi opadły.

    Próbowałem uzyskać odpowiedź dlaczego nie - skoro kwota wolna od podatku
    jest dla wszystkich ..... nie uzyskałem odpowiedzi.

    Proszę o polemikę - czy dobrze postępuje umieszczając takiego
    *pracownika - osobę współpracującą* na liście płac, oraz czy poprawnie
    naliczam "kwotę wolną od podatku".

    Moim skromnym zdaniem - robię dobrze - ale skoro biuro podatkowe wytyka mi
    że robię źle ..... jestem w lekkim szoku.

    Ustosunkuje się ktoś do tego problemiku?

    Pozdrawiam
    --
    Herbi
    16-11-2006 13:46:45

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1