  • 1. Data: 2004-05-21 10:38:56
    Temat: Lombardowa pożyczka - podatek PCC
    Od: "Dorota Born" <d...@l...pl>

    Czy pożyczka lombardowa podlega podatkowi PCC - jeżeli jestem VAT -owcem?
    prowizja - 22 % VAT (to jest jasne)
    pożyczka - 2% PCC, czy już nie?
    Proszę o pomoc.
    Poczytałam o lombardach w archiwum ale trochę dawno wałkowano tą
    działalność, czy jest to aktualne.?

  • 2. Data: 2004-05-21 11:01:03
    Temat: Odp: Lombardowa pożyczka - podatek PCC
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dorota Born <d...@l...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:c8km7f$1fv$...@a...opole.dialup.inetia.pl.
    ..
> [...]
    > pożyczka - 2% PCC, czy już nie?
    > Proszę o pomoc.
    > Poczytałam o lombardach w archiwum ale trochę dawno wałkowano tą

    Andrzej

  • 3. Data: 2004-05-21 17:54:02
    Temat: Re: Odp: Lombardowa pożyczka - podatek PCC
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2004, Andrzej wrote:

    >+ Użytkownik Dorota Born <d...@l...pl>
    >+ > Czy pożyczka lombardowa podlega podatkowi PCC - jeżeli jestem VAT -owcem?
    >+ > prowizja - 22 % VAT (to jest jasne)
    >+ > pożyczka - 2% PCC, czy już nie?
    [...]
    >+ Jak podatek jest VAT

    ..od *danej transakcji*...

    >+ to nie ma PCC

    ...ale pytaniem jest czy pożyczka w lombardzie jest *jedną* transakcją.
    Trzeba K.C. poczytać... (nie bić, na dziś mam dość i poczekam aż
    ktoś to zrobi ;))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2004-05-21 18:42:18
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > ...ale pytaniem jest czy pożyczka w lombardzie jest *jedną* transakcją.
    > Trzeba K.C. poczytać... (nie bić, na dziś mam dość i poczekam aż
    > ktoś to zrobi ;))

    to usługa finansowa, podlega pod VAT ze stawką zw., nie ma PCC