  • 1. Data: 2004-05-21 07:39:57
    Temat: czy milutkie panie z US miały racje????
    Od: "Anna" <A...@p...onet.pl>

    Witam, panie pracujące w US, kategorycznie stwierdziły, że nawet jeśli
    samochód z kratką spełnia kryteria ładowności samochodu ciężarowego, można
    odliczyć VAT od paliwa, ale od zakupu tego samochodu mozna odliczyć jedynie
    50% nie więcej niż 5000 zł. Dzwoniłam też do biura rachunkowego, gdzie
    usłyszalam że od zakupu samochodu ciężarowego można odliczyć cały VAT. Kto
    ma rację????

  • 2. Data: 2004-05-21 07:58:00
    Temat: Re: czy milutkie panie z US miały racje????
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Anna napisał:
    > Witam, panie pracujące w US, kategorycznie stwierdziły, że nawet jeśli
    > samochód z kratką spełnia kryteria ładowności samochodu ciężarowego, można
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^6

    Coście się tak na ta kratke uparli??
    Kratka o niczym nie swiadczy. Samochód ma miec homologację na ciężarowy.
    To czy ma kratkę, trzy kratki czy wcale nie ma wpływu na strone podatkową.
    Ma miec homologacje. Jeżeli nagle dla uzyskania homologacji potrzebne
    będą inne dziwne elementy to będziemy je wszystkie wymieniać?

> [...]
    > 50% nie więcej niż 5000 zł. Dzwoniłam też do biura rachunkowego, gdzie
    > usłyszalam że od zakupu samochodu ciężarowego można odliczyć cały VAT. Kto

    Jeżeli samochód ma HOMOLOGACJĘ ciężarową i spełnia wzór na ładownośc to
    można cały VAT odliczyć.
    Tak wynika wprost z ustawy która mówi czego nie mozna odliczyć a nie co
    można.
    Ustawa mowi że nie mozna odliczyć całego VAT od samochodów osobowych i
    innych pojazdów samochdowych ktore nie spełniaja wzoru na ładowność.
    Czyli przypadek gdy samochód nieosobowy spelnia wzór na ładwnośc nie
    podlega pod ten przepis.

    No ale jak ty paniom z US mówiłas o kratce a nie o homologacji, to
    otrzymałas odpowiedź godną pytania.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-05-21 08:06:58
    Od: "Anna" <A...@p...onet.pl>

    Dzięki za odpowiedź, wiem, ze kratka obecnie nie ma żadnego znaczenia i
    dlatego tlumaczyłam paniom, że dany samochód spełnia warunki ładowności
    zgodnie ze wzorkiem, ale one stwierdziły ze po 1 maja nie ma takiej
    mozliwości zebu odliczyć cały VAT. Samochód ma być dla brata, ktory
    osobiście pojechał do US i usłyszał to samo. Zdziwiłam się bardzo, bo
    ostatnio czytałam w GP że można, potem w biurze rachunkowym usłyszałam że
    jest taka mozliwość. Można się w tym wszystkim pogubić, pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-05-21 09:05:26
    Od: Andrzej Popowski <p...@f...onet.pl>

    Fri, 21 May 2004 10:06:58 +0200, "Anna" <A...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    >ostatnio czytałam w GP że można, potem w biurze rachunkowym usłyszałam że
    >jest taka mozliwość. Można się w tym wszystkim pogubić, pozdrawiam

    Nowa ustawa o VAT jest strasznie trudna do przeczytani i nie mam
    pewności, czy dobrze wszyskto zrozumiałem, ale wydaje mi się, że
    warunek odliczenia VAT od paliwa i całego VAT od zakupu jest jeden i
    ten sam. Co sugeruje mi, że odpowiedz pani z US nie może byc prawdziwa
    niezależnie od tego jaki masz samochód.

    --
    Pozdrowienia

    Andrzej Popowski