  • 1. Data: 2005-01-21 08:28:57
    Temat: MF znowu wymyśla uniki
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Dotyczy interpretacji podatkowych i kontroli - dwa cytaty z instrukcji MF
    do izb i urzędów skarbowych:

    "...) Przedsiębiorca nie może natomiast poprosić o wydanie interpretacji
    przed zajściem jakiegoś zdarzenia. Jeśli na przykład chce uruchomić za trzy
    miesiące produkcję nowych towarów i chciałby wiedzieć, jakie wydatki z tym
    związane będzie mógł wliczyć w koszty oraz jaką stawkę VAT ma stosować na
    nowe towary, jego wniosek urząd skarbowy wyrzuci do kosza, bo
    przedsiębiorca takie pytania może zadać dopiero wtedy, kiedy wystartuje z
    produkcją."

    Co do ograniczenia kontroli :
    "Z naszych informacji wynika, że fiskus postanowił ominąć ten przepis. Jego
    zdaniem kontrola skarbowa i podatkowa to dwie różne rzeczy, bo każdą z nich
    regulują inne przepisy. Tak więc sprawdzanie przedsiębiorcy przez urząd
    skarbowy może trwać nawet 4 miesiące."

    Pełny tekst informacji( artykułu ) :
    http://www.dashofer.pl/?sect=tekst&id=10596&epo1801

    Chyba zapowiadają się nizłe zabawy z fiskusem.
    Czy u nas nic nie może być normalne ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 2. Data: 2005-01-21 10:15:40
    Temat: Re: MF znowu wymyśla uniki
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Mieczysław wrote:

> [...]
    > nowe towary, jego wniosek urząd skarbowy wyrzuci do kosza, bo
    > przedsiębiorca takie pytania może zadać dopiero wtedy, kiedy wystartuje z

    Niezle, niezle. Znaczy sie moge sie dowiedziec, ze cos jest nie tak,
    dopiero jak bedzie nie tak ;) Coz, Polak madry po szkodzie i tego sie
    bedziemy trzymac. Haslo "uczmy sie na bledach, najlepiej na cudzych" to
    najwyrazniej ten zgnily zachod i kapitalizm ;)

    --
    Antywirusy, antyspyware, firewalle - poradnik .. http://tiny.pl/62d

  • 3. Data: 2005-01-21 11:30:01
    Od: "Pawel N" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mieczysław <m...@U...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pełny tekst informacji( artykułu ) :
    > http://www.dashofer.pl/?sect=tekst&id=10596&epo1801
    >
    > Chyba zapowiadają się nizłe zabawy z fiskusem.

    Warto tu wrzucić jeszcze jedną rzecz a propo tych interpretacji na wniosek.
    Tam jest taki przepis że jesli w przeciągu 3 albo 4 miesięcy US nie odpowie
    na zapytanie podatnika to wtedy stanowisko podatnika staje sie dla US
    wiążące. Wiadomo że to troche nie jest po drodze fiskusowi?.Co zrobi US zeby
    uniknąć nieprzyjemnosci wynikającej z takiego rozwoju sytuacji? Daje sobie
    uciąć każdą kończynę że wyda interpretację niekorzystną dla podatnika
    zmuszając go do posłania zażalenia do Izby Skarbowej, czyli krótko mówiąc
    zepchnie wszystko na tok postępowania odwoławczego a potem ewentualnie do
    sądu administracyjnego. Inna sprawa, że podatnik bedzie gryzł palce przez ten
    czas (bardzo dlugi czas tak swoją drogą) w oczekiwaniu na ostateczną decyzję
    o utrzymaniu albo uchyleniu interpretacji.
    pzdr

  • 4. Data: 2005-01-21 12:56:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2005, Mieczysław wrote:

> [...]
    >+ przed zajściem jakiegoś zdarzenia. Jeśli na przykład chce uruchomić za trzy
    >+ miesiące produkcję nowych towarów i chciałby wiedzieć

    Zeznaję iż taka wykładnia była *zawsze*.
    Nawet kilka razy się odzywałem na grupie iż takie odpowiedzi US widziałem
    (i to wprost z tekstem iż "o podejmowanie przyszłych akcji należy pytać
    doradzców) i niezmiernie mnie dziwiło iż są inne odpowiedzi (owszem,
    podetknięto mi je pod nos to zamilkłem :)).
    Niemniej... z przepisów nakaz udzielenia odpowiedzi "przed" nie wynika.
    IMO oczywiście :)

    >+ przedsiębiorca takie pytania może zadać dopiero wtedy, kiedy wystartuje
    >+ z produkcją."

    No niestety :(
    Ale w tej sprawie pretensje trzeba mieć ew. do Sejmu - tak stanowi prawo !

    >+ Co do ograniczenia kontroli :
    >+ "Z naszych informacji wynika, że fiskus postanowił ominąć ten przepis. Jego
    >+ zdaniem kontrola skarbowa i podatkowa to dwie różne rzeczy

    Tę argumentację juz widziałem, i zgoda iż jest to ... cóż, słów
    brakuje :[

    >+ Czy u nas nic nie może być normalne ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-21 13:32:22
    Od: fawlty <l...@t...sig>

    W dzisiejszej "Rz"
    http://www.rp.pl/gazeta/wydanie_050121/ekonomia/ekon
    omia_a_19.html

    Stanisław Stec, wiceminister finansów

    Określenie w wytycznych wprost, że rozstrzygnięcia dotyczą stanu
    hipotetycznego, byłoby więc sprzeczne z jednoznacznym brzmieniem zapisu
    ustawowego. Nie oznacza to jednak niemożności rozstrzygnięcia kwestii,
    które mogą zaistnieć w przyszłości. Jeżeli we wniosku zostanie opisany
    dokładnie stan faktyczny (poszczególne elementy stanu faktycznego są
    spójne), bez zastosowania trybu warunkowego, wówczas organ podatkowy,
    który nie jest uprawniony ani zobowiązany do badania, czy przedstawione
    we wniosku zdarzenia już zaistniały lub mogą zaistnieć, udzieli
    stosownej interpretacji, która jeżeli przedstawiony w niej stan
    faktyczny się ziści, będzie wiążąca, jeśli nie ulegnie zmianie stan
    prawny (...)

    Pragnę podkreślić, że służby skarbowe z całą powagą traktują wydawanie
    interpretacji, mimo zastrzeżeń prawników co do rozwiązań prawnych. Ze
    strony służb skarbowych nie będzie z tego tytułu żadnych działań
    ograniczających zakres stosowania ustawy. (...)

    --
    fawlty at o2 dot pl