  • 1. Data: 2010-01-19 19:11:21
    Temat: Magiczne zaklęcia
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Na pl.soc.prawo nie miałem szczęścia, ale może subject kogoś tu
    zainteresuje i ten ktoś mnie oświeci ;-)

    Czy jest jakieś magiczne zaklęcie, będące odpowiednikiem "czynnego
    żalu", które pozwoli ustrzec się od wymierzenia opłaty wynikającej z art
    288 ustęp 1 ustawy prawo ochrony środowiska?

    Kontroli nie było, będzie natomiast autodenuncjacja poprzez złożenie
    zaległego formularza.

    Chodzi oczywiście o (niezłożone w terminie) słynne/debilne sprawozdanie
    o zakresie korzystania ze środowiska. Kwoty znacznie mniejsze niż
    progowe 400 pln ale sprawozdanie trzeba było złożyć.

    BTW do końca stycznia składamy sprawozdanie za 2 półrocze 2009 :-)

    Piotrek

  • 2. Data: 2010-01-19 19:25:37
    Temat: Re: Magiczne zaklęcia
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-01-2010 o 20:11:21 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

> [...]
    > o zakresie korzystania ze środowiska. Kwoty znacznie mniejsze niż
    > progowe 400 pln ale sprawozdanie trzeba było złożyć.

    Ja tam widzę: "Jeżeli podmiot korzystający ze środowiska: 1) nie
    przedłożył wykazu",
    a Ty przecież jutro go przedłożysz.

    Poza tym nie za bardzo widzę możliwość wymierzenia opłaty efektywnej innej
    niż 0zł.
    Jeśli wymierzą Ci np. 243zł, to w art. 289 masz jak wół:

    Art. 289.
    1. Nie wnosi się opłat z tytułu tych rodzajów korzystania ze środowiska
    spośród
    wymienionych w art. 273 ust. 1, których półroczna wysokość wnoszona na
    ra-
    chunek urzędu marszałkowskiego nie przekracza 400 zł. Przepisy art. 286
    ust. 1-
    2 stosuje się odpowiednio.

    - i koniec zabawy.

    > BTW do końca stycznia składamy sprawozdanie za 2 półrocze 2009 :-)

    Yes sir :-)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-19 19:57:58
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-19 20:25, Tomek wrote:
    > Ja tam widzę: "Jeżeli podmiot korzystający ze środowiska: 1) nie
    > przedłożył wykazu",
    > a Ty przecież jutro go przedłożysz.

    Również zauważyłem brak słów "w terminie". Ale wolałem się upewnić.

> [...]
    > chunek urzędu marszałkowskiego nie przekracza 400 zł. Przepisy art. 286

    IMHO to akurat dotyczy opłat za korzystanie ze środowiska, a nie bonusu
    za niezłożenie. Ale to tak na marginesie.

    Piotrek

  • 4. Data: 2010-01-19 21:05:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-01-2010 o 20:57:58 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > IMHO to akurat dotyczy opłat za korzystanie ze środowiska, a nie bonusu
    > za niezłożenie. Ale to tak na marginesie.

    Ale ten bonus to dalej opłata, tylko że wyliczona administracyjnie.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-19 21:20:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-19 22:05, Tomek wrote:

    > Ale ten bonus to dalej opłata, tylko że wyliczona administracyjnie.

    Zauważ, że bonus wynika z art. 288 ustęp 1
    Natomiast zwolnienie (art. 289 ustęp 1) dotyczy opłat z tytułu art. 273.

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-01-19 21:45:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:hj57sd$hr2$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Zauważ, że bonus wynika z art. 288 ustęp 1
    > Natomiast zwolnienie (art. 289 ustęp 1) dotyczy opłat z tytułu art. 273.

    Dobra, dość tego żonglowania numerkami artykułów --
    ma być wykaz czego? Bo nie mogę się doczytać, żeby gazy ze spalonego paliwa
    ewidencjonować, a tym samym składać sprawozdanie z niecnego procederu
    używania pojazdów

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-01-19 21:56:09
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-19 22:45, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > ma być wykaz czego? Bo nie mogę się doczytać, żeby gazy ze spalonego paliwa
    > ewidencjonować, a tym samym składać sprawozdanie z niecnego procederu

    Dokładnie.

    Przy czym debilność przepisu (dotyczącego obowiązkowego składania
    sprawozdań pomimo zwolnienia) jest porażająca.

    Na opłatę łapiesz się po przejechaniu - szacując "spod dużego palca" -
    500 tysięcy kilometrów na pół roku.

    Czyli - zgaduję - 100% jednoosobowych DG nie ma szansy nic zapłacić ale
    kwity musi złożyć.

    Piotrek

  • 8. Data: 2010-01-19 21:57:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-19 22:45, 'Tom N' wrote:

> [...]

    sprawozdań pomimo zwolnienia) jest porażająca.

    Na opłatę łapiesz się po przejechaniu - szacując "spod dużego palca" -

    Czyli - zgaduję - 100% jednoosobowych DG nie ma szansy zapłacić ale
    kwity musi złożyć.

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-01-19 22:17:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:hj5a0c$m7i$3@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Dokładnie.

    Ale dokładnie co?

    Gdzie jest przepis, że trza sprawozdanie od spalin składać?

> [...]
    > sprawozdań pomimo zwolnienia) jest porażająca.

    > Na opłatę łapiesz się po przejechaniu - szacując "spod dużego palca" -

    To teraz ja pożongluję ;-)

    Art. 286. 1.218) Podmiot korzystający ze środowiska w terminie, o którym
    mowa w art. 285 ust. 2 i 4, przedkłada marszałkowi województwa wykaz
    zawierający informacje i dane, o których mowa w art. 287, wykorzystane do
    ustalenia wysokości opłat oraz wysokość tych opłat.

    Art. 287. 1. Podmiot korzystający ze środowiska powinien prowadzić,
    aktualizowaną co pół roku, ewidencję zawierającą odpowiednio:

    1) (uchylony);

    2) informacje o ilości i jakości pobranej wody powierzchniowej i podziemnej;

    3) informacje o ilości, stanie i składzie ścieków wprowadzanych do wód lub
    do ziemi;

    4) informacje o wielkości, rodzaju i sposobie zagospodarowania terenu, z
    którego odprowadzane są ścieki, o których mowa w art. 3 pkt 38 lit. c;

    5) informacje o wielkości produkcji ryb innych niż łososiowate lub innych
    organizmów wodnych oraz powierzchni użytkowej stawów eksploatowanych w cyklu
    produkcyjnym w obiektach chowu lub hodowli tych ryb lub tych organizmów, za
    okres od dnia 1 maja roku rozpoczynającego cykl do dnia 30 kwietnia roku
    następującego po zakończeniu tego cyklu produkcyjnego.

    2. Zasady prowadzenia ewidencji odpadów określają przepisy ustawy o
    odpadach.

    > Czyli - zgaduję - 100% jednoosobowych DG nie ma szansy zapłacić ale
    > kwity musi złożyć.

    A mnie z powyższych 286 i 287 wynika, że przy używaniu pojazdów nie ma co
    składać (może ktoś wie co było w tym 287 1. 1. uchylonym i kiedy uchulono?)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2010-01-19 22:42:32
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    'Tom N' w <news:100119.231715.pspp.358@int.dyndns.org.invalid>
    :

    [...]
    > A mnie z powyższych 286 i 287 wynika, że przy używaniu pojazdów nie ma co
    > składać (może ktoś wie co było w tym 287 1. 1. uchylonym i kiedy uchulono?)

    A tam było:

    "1. Podmiot korzystający ze środowiska powinien prowadzić, aktualizowaną co
    pół roku, ewidencję zawierającą odpowiednio:

    1) informacje o ilości i rodzajach gazów lub pyłów wprowadzanych do
    powietrza oraz dane, na podstawie których określono te ilości,
    "

    Czyli, podsumowując:

    nie pieprz Pietrze ;-)

    --