  • 1. Data: 2007-05-28 13:50:21
    Temat: Małe pytanko
    Od: "bombel" <m...@w...pl>

    Witam
    Ostatnio dokonałem wpisu do ewidencji gospodarczej rejestrując swoją firmę
    oraz jeszcze nie istrniejącą spółke z moim kolegą któy ma firmę
    tak że w moim wpisie widnieją dwa wpisy, pierwszy to moja firma drugi to
    spolka która jeszcze nie istnieje. W związku z tym mam pytanie czy musze
    płacić składki zdrowotne do ZUS za spółkę która nie jest zarejestrowana, a
    widnieje tylko w moim wpisie do ewidencji gosp. ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-28 17:03:17
    Temat: Re: Małe pytanko
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 28 maja 2007 15:50
    (autor bombel
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f3emvr$nn0$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > W związku z tym mam pytanie czy musze
    > płacić składki zdrowotne do ZUS za spółkę która nie jest zarejestrowana, a
    > widnieje tylko w moim wpisie do ewidencji gosp. ?

    ZTCMW do ZUSu zgłasza się do 7 dni od FAKTYCZNEGO rozpoczęcia działań.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: s...@s...net.pl lub tu: d...@s...net.pl

  • 3. Data: 2007-05-28 18:11:37
    Od: "bombel" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wasz znak: <f3emvr$nn0$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > ZTCMW do ZUSu zgłasza się do 7 dni od FAKTYCZNEGO rozpoczęcia działań.

    Jakich działań? Proszę o łopatoliczne wytłumaczenie.

  • 4. Data: 2007-05-28 19:42:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    bombel wrote:

    >w moim wpisie widniej? dwa wpisy, pierwszy to moja firma drugi
    > to spolka która jeszcze nie istnieje.

    A da się zarejestrować coś co nie istnieje?
    Jest zrejestrowana spółka/działalność, to ona istnieje, tylko
    nie prowadzi jeszcze działalności.
    Jak zacznie prowadzić tę działalność,
    to wtedy zgłoszenie do ZUS w ciągu 7 dni.

  • 5. Data: 2007-05-28 19:51:18
    Od: "bombel" <m...@w...pl>

> [...]
    > nie prowadzi jeszcze działalności.
    > Jak zacznie prowadzić tę działalność,
    > to wtedy zgłoszenie do ZUS w ciągu 7 dni.
    Dziękuje bardzo.

  • 6. Data: 2007-05-29 16:36:24
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 28 maja 2007 20:11
    wasz znak: <f3f62q$enm$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Jakich działań? Proszę o łopatoliczne wytłumaczenie.

    Gospodarczych... Np. zakupu czegośtam w imieniu danej spółki albo sprzedaży
    czegośtam albo wykonania usługi... Gotfryd jest od tego specem więc pewnie
    mnie sprostuje, jeśli bredzę.

    --

    napisz tu: s...@s...net.pl, d...@s...net.pl