  • 1. Data: 2007-05-28 12:34:01
    Temat: Sposób rozliczenia dofinansowania de minimis z EFS i zakupów z tych środków (długie)
    Od: "Jacek Jackowski" <j...@o...pl>

    Witam.
    Przedstawię kontekst jakiego dotyczy zagadnienie:
    W połowie kwietnia br. otrzymałem przelew z Urzędu Pracy (pieniądze z
    dofinansowania).
    Zgodnie z przedstawionym Urzędowi planem z tych środków nabyłem m.in
    laptopa, drukarkę laserową, skaner - zakupów tych dokonałem jeszcze jako
    osoba prywatna, nieprowadząca działalności gospodarczej.
    Od 2 maja br. podjąłem działalność gospodarczą (osoba fizyczna prowadząca
    działalnośćgospodarczą).
    Z pozostałych środków dofinansowania nabyłem drukarkę fiskalną i partię
    towaru.

    Pytania:
    1. Jak w PKPiR ująć te zakupy? (zarówno przed rozpoczęciem działalności jak
    i te dokonane później).
    2. Jeśli faktury na osobę prywatną wystawione przed podjęciem działalności
    (z kwietnia) mogę wpisać do PKPiR to czy mogę od nich odliczyć VAT?

    Dziękuję z góry wszystkim za rady.