  • 1. Data: 2002-03-26 09:25:06
    Temat: Marża vs Zysk
    Od: "Dariusz Danowski" <k...@a...juni.gliwice.pl>

    Czym się różni marża od zysku
    Ja liczyłbym tak

    Ja liczę tak: 1000 zł + 20 % zysku = 1000 * 1,2 = 1200 zł
    program lczy marżę : 1000 zł + 20 % marży = 1000 / 0,8 = 1250 zł

    Krasnal

  • 2. Data: 2002-03-26 09:50:42
    Temat: Re: Marża vs Zysk
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dariusz Danowski <k...@a...juni.gliwice.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a7pb1v$kv4$...@k...task.gda.pl...
    > Czym się różni marża od zysku

    Zysk jest pojeciem węższym.
    Marża - to część ceny towaru - oprocz ceny zakupu - pokrywajaca koszty
    sprzedawcy i zawierajaca jego zysk, czyli cos, co mu zostanie extra po
    sprzedazy towaru.

    > Ja liczę tak: 1000 zł + 20 % zysku = 1000 * 1,2 = 1200 zł
    > program lczy marżę : 1000 zł + 20 % marży = 1000 / 0,8 = 1250 zł

    Roznica polega na przyjeciu odmiennej podstawy wyliczenia marży. Ty liczysz
    od wartosci zakupu (hurtowej), a program - od ceny detalicznej (po ktorej
    sprzedasz towar). Drugi sposob wydaje sie bardziej logiczny, natomiast
    trudniejszy do wyliczenia ceny. Dlatego odpowiedni algorytm jest zapisany w
    programach kasowych, jak i w zwyklych kalkulatorkach dedykowanych do handlu
    (funkcja Mark Up).
    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 3. Data: 2002-03-28 13:08:56
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    mozna to jeszcze inaczej opisać.

    cena netto = 1000zł. + 22%vat daje cenę brutto = 1220 zł.

    jaki zatem będzie procentowy udział podatku vat liczony
    od ceny brutto ? .... odp. 18,03%

    analogicznie przy obliczaniu % zysku od ceny detalicznej.

    wielu w początkowej fazie prowadzenia DG myli te
    pojęcia błędnie zakładając, że marża = zysk
    (w ujęciu procentowym oczywiście)