  • 1. Data: 2006-01-09 10:21:42
    Temat: Miejsce prowadzenia działalności gospodarczej
    Od: "Łukasz R" <rostek@lukasz>

    Mam pytanie odnośnie miejsca prowadzenia DG. W urzedzie gminy w wydziale
    ewidencji działalności gospodarczej w formularzu trzeba podać miejsce
    prowadzenia działalności gospodarczej. Ponieważ w moim przypadku będzie to
    sprzedaż przez internet więc miejscem DG będzie mieszkanie (rodziców) w
    którym jestem zameldowany. W urzedzie jest wymóg okazania tytułu prawnego do
    lokalu w którym zamierza się prowadzić firmę. Czy w tym przypadku mam okazać
    rodziców dokumenty potwierdzające własność lokalu? Czy będzie potrzebne
    jeszcze coś co będzie potwierdzało moje zameldowanie?

  • 2. Data: 2006-01-09 12:51:12
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz R" <rostek@lukasz> napisał w wiadomości
> [...]
    > rodziców dokumenty potwierdzające własność lokalu? Czy będzie potrzebne
    > jeszcze coś co będzie potwierdzało moje zameldowanie?

    Z doświadczenia: co do urzędu miasta/gminy - wystarczy sam dowód osobisty,
    lecz przygotuj sobie do u. skarbowego dodatkowo umowę bezpłatengo użyczenia
    np. pokoju w lokalu mieszkalnym rodziców.

    pozdr
    Grzegorz
    ps. co urząd to czasem inny obyczaj.

  • 3. Data: 2006-01-09 13:12:21
    Od: " and" <a...@N...gazeta.pl>

    Grzes <p...@o...pl> napisał(a):

    > Z doświadczenia: co do urzędu miasta/gminy - wystarczy sam dowód osobisty,
    > lecz przygotuj sobie do u. skarbowego dodatkowo umowę bezpłatengo użyczenia
    > np. pokoju w lokalu mieszkalnym rodziców.

    takze z doswiadczenia:
    UG/UM - nie wymagali zadnego poswiadczenia
    US - przy siedzibie w mieszkaniu rodzicow - wymagana pisemna zgoda rodzicow
    na prowadzenie przeze mnie DG w ich lokalu
    - przy siedzibie w innym lokalu - wymagana umowa najmu na firme
    i przeznaczenie lokalu do prowadzenia DG

    pozdrawiam

    and

  • 4. Data: 2006-01-09 21:37:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jan 2006, and wrote:

    > US - przy siedzibie w mieszkaniu rodzicow - wymagana pisemna zgoda rodzicow
    > na prowadzenie przeze mnie DG w ich lokalu

    IMHO tak jest prawidłowo... mam na myśli że koncepcja z użyczeniem
    (jest z definicji darmowe!) trochę mija się z celem, wyliczmy:
    - prawo do przebywania rodziny najemcy w lokalu wynika z przepisu,
    a nie z umowy - z KRiO!
    - jak/po co więc użyczyć coś z czego już się korzysta? :)
    - żeby rodzice mogli użyczyć, w wypadku jak są najemcami lub
    spółdzielcami potrzebowaliby pisemnej zgody właściciela
    lokalu (art.688(2) K.C.)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-01-10 06:42:45
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

> [...]
    > - żeby rodzice mogli użyczyć, w wypadku jak są najemcami lub
    > spółdzielcami potrzebowaliby pisemnej zgody właściciela

    Pewnie i racja, lecz jak napisałem co urząd to obyczaj.
    W pięknym nowym budynku ;) w Puławach - lubelskie, takiej
    umowy wymagaja.

    pozdr
    Grzegorz

  • 6. Data: 2006-01-10 08:16:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Grzes wrote:

    > Pewnie i racja, lecz jak napisałem co urząd to obyczaj.
    > W pięknym nowym budynku ;) w Puławach - lubelskie, takiej
    > umowy wymagaja.

    Wiem, że niedaleko bo w Lublinie przeszło niedawno oświadczenie
    rodziców w stylu "zezwalamy synowi na prowadzenie działalności
    gospodarczej w cześci pokoju w naszym mieszkaniu"

  • 7. Data: 2006-01-10 09:57:34
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > Wiem, że niedaleko bo w Lublinie przeszło niedawno oświadczenie
    > rodziców w stylu "zezwalamy synowi na prowadzenie działalności
    > gospodarczej w cześci pokoju w naszym mieszkaniu"

    Niestety urzędnik _musi_ mieć pracę więc wymyśla co by tu zrobić,
    żeby tylko papierki przewalać ;/.

    pozdr
    Grzegorz

  • 8. Data: 2006-01-10 10:40:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, Grzes wrote:

    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    > Niestety urzędnik _musi_ mieć pracę więc wymyśla co by tu zrobić,
    > żeby tylko papierki przewalać ;/.

    ...no ale papier ma być zgodny z przepisami i stanem faktycznym.

    A przepisy są takie iż rodzina ma prawo korzystania z mieszkania,
    zaś większość najemców i spółdzielców nie ma prawa użyczania
    choćby częsci mieszkania komu chce.

    "W razie gdyby" (ktoś chciał) to można np. się przyczepić że dokument
    o użyczeniu lokalu jest bezprawny.
    Oczywiście jak ktoś ma *swoje* mieszkanie to może użyczać komu
    chce :) (nie wiem czy posiadacz własnościowego prawa do mieszkania
    może użyczać, w końcu mieszkanie nie jest jego).

    Warto wspomnieć że przy użyczeniu w rachubę wchodzi "a koszty
    związane z lokalem nie stanowią kosztu uzyskania przychodu" :)
    (...i nie powiedziani czyjego, więc interpretacja że ŻADNEGO
    a więc również DG korzystającego wygląda na właściwą).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)