  • 1. Data: 2006-01-08 21:57:39
    Temat: Jaki podatek od sprzedaży kamienicy?
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam!
    Trzy lata temu dostałem w spadku pół kamienicy. Jaki musiłbym zapłacić
    podatek gdybym sprzedał ją w najbliższym czasie? Dodam,

    Z góry dziękuję za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Rex

  • 2. Data: 2006-01-08 22:00:20
    Temat: Re: Jaki podatek od sprzedaży kamienicy?
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Rex napisał(a):
    > Witam!
    > Trzy lata temu dostałem w spadku pół kamienicy. Jaki musiłbym zapłacić
    > podatek gdybym sprzedał ją w najbliższym czasie? Dodam,
    że wartość połowy to 75-100 tys.

    Rex

  • 3. Data: 2006-01-09 09:38:13
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    Rex napisał(a):

    > że wartość połowy to 75-100 tys.
    >
    > Rex

    jesli sprzedasz to przed uplywem 5 lat to chyba bedzie tak, podatek =
    822,20 zł + 7%*(wartosc polowy - 20.556 zł) jezeli znalazles sie w
    pierwszej grupie podatkowej wzgledem spadkodawcy

    Nie jestem pewien wyliczen, bo szpec ze mnie zaden, ale polecam lekture
    Ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadkow i darowizn (stan
    prawny na dzien 1 stycznia 2006 r.) tekst jednolity bla bla bla)
    --
    Pozdro Harry
    gg 833844

  • 4. Data: 2006-01-09 10:09:48
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 09-01-2006 10:38, Użytkownik Harry napisał:

> [...]
    > Ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadkow i darowizn (stan
    > prawny na dzien 1 stycznia 2006 r.) tekst jednolity bla bla bla)

    ;o!!!!;>

  • 5. Data: 2006-01-09 11:19:05
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Harry napisał(a):

    > jesli sprzedasz to przed uplywem 5 lat to chyba bedzie tak, podatek =
    > 822,20 zł + 7%*(wartosc polowy - 20.556 zł) jezeli znalazles sie w
    > pierwszej grupie podatkowej wzgledem spadkodawcy

    O, to spory ten podatek.
    Jeszcze mam dwam pytania:

    1) Jeśli sprzedam po upływie 5 lat to zapłacę podatek?

    2) Kto ustali rzeczywistą wartość połowy? Urząd Skarbowy? Jeśli tak, to
    na jakiej podstawie wycenią wartość? Stan techniczny, przychody z
    czynszów czy może jeszcze coś innego?

    Pozd
    Rex

  • 6. Data: 2006-01-09 22:31:45
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    Rex napisał(a):
    > O, to spory ten podatek.
    > Jeszcze mam dwam pytania:
    >
    > 1) Jeśli sprzedam po upływie 5 lat to zapłacę podatek?

    no jasne ze zaplacisz podatek, tyle ze nie od spadkow ale od umow
    cywilno prawnych 1% (albo i 2) nie pamietam jak to szlo
    > 2) Kto ustali rzeczywistą wartość połowy? Urząd Skarbowy? Jeśli tak, to
    > na jakiej podstawie wycenią wartość? Stan techniczny, przychody z
    > czynszów czy może jeszcze coś innego?

    no ty ustalisz wartosc polowy w umowie sprzedazy,np sprzedaje to i to w
    cenie takiej i takiej ;)

  • 7. Data: 2006-01-10 10:02:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Jan 2006, Harry wrote:

    > no ty ustalisz wartosc polowy w umowie sprzedazy,np sprzedaje to i to w cenie
    > takiej i takiej ;)

    ...jakbym nie podejrzewał że chodzi mu o podstawę opodatkowania (którą
    wcale nie jest cena sprzedaży) to bym przyklasnął ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-01-10 17:36:02
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...jakbym nie podejrzewał że chodzi mu o podstawę opodatkowania (którą
    > wcale nie jest cena sprzedaży) to bym przyklasnął ;)

    Zbędna złośliwość!
    Podstawa opodatkowania - właśnie o to mi chodziło pisząc o "rzeczywistej
    wartości połowy". Po prostu nie znam słownictwa związenego
    z podatkami.
    Przy okazji wrócę do mojego pytania. W jaki sposób Urząd Skarbowy ustali
    wartość kamienicy (podstawę opodatkowania)? Na podstawie wysokości
    przychodów? A może na podstawie wieku budynku, lokalizacji, powierzchni?
    Czy też na podstawie jeszcze czegoś innego? Czy ktoś z Was orientuje się
    jak to wygląda?

    Rex

  • 9. Data: 2006-01-10 22:33:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, Rex wrote:

> [...]
    [...]
    > Zbędna złośliwość!

    Bardzo proszę o nieodbieranie w tym stylu!
    Owszem, podpuszczam... a co. Cytat prawidłowo
    odczytałeś ? - odpowiedział na twoje *pytanie*.
    No i pisałem do Harryego - który napisał *prawdę* tylko było
    wysoce prawdopodobne że nie doczytasz się standardowego
    tekstu... "grupowicz często dostaje odpowiedź na to o co pyta
    a nie na to o czego chce się dowiedzieć".

    > Podstawa opodatkowania - właśnie o to mi chodziło pisząc o "rzeczywistej
    > wartości połowy". Po prostu nie znam słownictwa związenego
    > z podatkami.

    A ja miałem na myśli właśnie *różnicę* między "wartością" (która
    może być rozumiana *różnie*) a "podstawą".
    Bo jest tak, że różne podatki mają różnie zdefiniowaną ową
    "podstawę", czyli "wartość od której się liczy".
    W niektórych przypadkach jest to *rzeczywista wartość zapłacona*,
    wynikająca z umowy i przepływu pieniędzy.
    Dla PCC jest to "wartość rynkowa", a nie rzeczywista....
    Wyceny dokonuje *w razie potrzeby* rzeczoznawca.

    > Przy okazji wrócę do mojego pytania. W jaki sposób Urząd Skarbowy ustali
    > wartość kamienicy (podstawę opodatkowania)?

    ...j.w. - powołując rzeczoznawcę.
    Który powinien rzuciwszy fachowym okiem *oraz* uwzględniając ceny
    w okolicy (!) zapodać ile taki budynek powinien być wart.

    > Czy ktoś z Was orientuje się jak to wygląda?

    ...jak ja piszę "weź ustawę i przeczytaj" to NIE żartuję...!

    Zazwyczaj tam jest wszystko napisane :) (albo jest tekst "minister
    taki i siaki określi w rozporządzeniu na podstawie ustawy"
    i trzeba rozporządzeń szukać).

    A do samego podatku jest tak, że jak wycena rzeczoznawcy będzie
    się różniła od wartości podanej o więcej niż 30% to trzeba
    rozliczyć różnicę, ew. dopłacić odsetki oraz *zapłacić za
    rzeczoznawcę* !
    Jak cena zmieści się "w widełkach" to nie ma problemu.
    To *również* jest w ustawie !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)