  • Data: 2007-12-28 11:18:45
    Temat: Mieszkanie,darowizna,długi!
    Od: Marek <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    proszę o poradę w następującej sprawie:

    Aktualnie jestem żonaty (od 4 lat). Przed ślubem prowadziłem DG i w
    związku z tym pojawiły się długi (spłacam do dziś-zajęcie pensji przez
    komornika). Teść chce nam przepisać mieszkanie w formie darowizny. Jak
    to zrobić żeby mieszkanie nie było zagrożone ewentualnym zajęciem, czy
    ma zrobić darowiznę tylko na żonę i to wystarczy, czy najpierw
    powinniśmy zrobić intercyzę (aktualnie nie mamy) i wtedy Teść robi
    darowiznę na żonę. Nie wiem czy intercyza jest potrzebna jeśli wg
    przepisów żona nie odpowiada za zobowiązania męża powstałe przed
    zawarciem związku małżeńskiego (tak dokładnie było), a przepisane
    mieszkanie będzie tylko jej majątkiem?

    Pozdrawiam i dziękuję za porady.

    Rodezjan