  • 11. Data: 2005-03-05 11:36:10
    Temat: Re: Mieszkanie kupione w 2004 i koszty remontu
    Od: "Robi" <blacktag _Wytnijto_@poczta.onet.pl>

    > Nie chodzi o posiadanie mieszkania, chodzi o rozpoczęcie ulgi remontowej w
    > 2003. Jeśli nie rozpocząłeś jej to wtedy to nie możesz z niej teraz
    > korzystać.
    Jednak nie masz racji
    http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,1807847.
    html
    "Czy prawo nabyte nie oznacza, że aby korzystać z ulgi remontowej w latach
    2003-05, trzeba jeszcze w tym roku ponieść jakieś wydatki remontowe?

    Wielu podatników jest święcie przekonanych, że jeszcze w grudniu muszą kupić
    choćby część materiałów do planowanego remontu: klepkę, glazurę, cement czy
    cegły.
    Otóż nie. Jest już pewne, że ulgi remontowej nie trzeba sobie zaklepywać.
    Nawet jeśli podatnik nie wyda w tym roku ani złotówki na remont, będzie mógł
    skorzystać z ulgi w kolejnych dwóch latach. Potwierdzali to już wielokrotnie
    różni przedstawiciele Ministerstwa Finansów. Resort wydał oficjalny
    komunikat w tej sprawie."

    Ale nadal niepokoi mnie fakt ze w 2003 nie posiadalem mieszkania.
    Pzdr
    Robi

  • 12. Data: 2005-03-05 21:42:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Tak, moja pomyłka limit zaczęty w 2002 skończył się w 2004.

    Nie, w 2002.

  • 13. Data: 2005-03-05 21:45:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Mar 2005, it was written:
    [...]
    >+ Czy pod pojeciem *kazdego* masz na mysli tez tych ktorzy w 2003 nie
    >+ korzystali z ulgi poniewaz nie mieli mieszkania?

    Ależ oczywiście - kupili "mieszkanie do remontu" bo mieli obiecaną
    ulgę ;) !
    Poważnie - większość interpretacji zgodnie powiada że jeśli istnieje
    "prawo nabyte" to ma ono właśnie taką postać - ulga "była obiecana
    na trzy lata".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-03-05 21:46:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Mar 2005, UlaPod wrote:
    [...]
    >+ pPozostaje tylko zaczęcie ulgi w 2003 roku

    IMO nie ma podstaw do konieczności "zaczynania ulgi".
    Ulgi od 2004 roku nie ma w ustawie - "była obiecana" w 2003
    roku i była obiecana wszystkim....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-03-07 07:45:33
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 3/5/2005 9:41 AM, Użytkownik UlaPod napisał:

    > http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,52445,2574625.
    html

    Jak na razie źródłem prawa w Polsce są przepisy opublikowane w dzienniku
    ustaw a nie artykuły prasowe dlatego radzę raczej przeczytać ustawę z
    dnia 12 listopada 2003 roku o zamianie ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw a w szczególności art. 12 ust 2

    --
    gefragt