  • 1. Data: 2005-03-04 11:34:11
    Temat: Mieszkanie kupione w 2004 i koszty remontu
    Od: "Robi" <N...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy mozna odliczyc w zeznaniu podatkowym za rok 2004 koszty remontu
    mieszkania kupionego w 2004?
    Pzdr
    Robi

  • 2. Data: 2005-03-04 13:28:09
    Temat: Re: Mieszkanie kupione w 2004 i koszty remontu
    Od: "Robi" <N...@p...onet.pl>

    > Czy mozna odliczyc w zeznaniu podatkowym za rok 2004 koszty remontu
    > mieszkania kupionego w 2004?
    Powinienem jeszcze dodac ze mieszkanie nie kupilem jako uzywane.
    Pzdr
    Robi

  • 3. Data: 2005-03-04 14:37:34
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Robi"
    > Powinienem jeszcze dodac ze mieszkanie nie kupilem jako uzywane.
    Raczej nie kupiłeś 31.12.2004 wiec nie widze problemu do odliczenia
    remontowego za rok 2004.Warunki masz spełnione tytuł prawny był, faktury sa
    ( mam nadzieje ) wiec masz prawo do korzystania do ulgi
    Pozdrawiam Wiola

  • 4. Data: 2005-03-04 14:55:25
    Od: "Robi" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    sa
    > ( mam nadzieje ) wiec masz prawo do korzystania do ulgi
    Dziekuje, pytam bo wyczytalem gdzies w necie ze taka ulga zostala
    zlikwidowana w 2004 ale na podsawie praw nabytych(nie jestem w tej chwili
    pewien czy dokladnie tak to brzmialo) mozna z niej korzystac. Nie rozumiem
    co oznacza termin "praw nabytych" i z tad moja niepewnosc czy w moim
    przypadku moge z ulgi skorzystac.
    Pzdr
    Robi

  • 5. Data: 2005-03-04 20:03:11
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    wiec masz prawo do korzystania do ulgi
    > Dziekuje, pytam bo wyczytalem gdzies w necie ze taka ulga zostala
    > zlikwidowana w 2004 ale na podsawie praw nabytych(nie jestem w tej chwili

    Według mnie, jeżeli nia zacząłeś tej ulgi w 2002 ani w 2003 roku, to nie
    mozesz sobie nic odliczyć bo w 2004 istniala tylko na podstawie praw
    nabytych w poprzednich latach.

    http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,52445,2574625.
    html

    Popytaj jeszcze ale wydaje mi się, ze mam racje.

    ula

  • 6. Data: 2005-03-04 23:05:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2005, UlaPod wrote:

> [...]
    >+
    >+ Według mnie, jeżeli nia zacząłeś tej ulgi w 2002

    IMHO 2002 nic do tego nie ma - należał do "innego okresu".
    Aktualny (i ostatni) okres to 2003-2005 !

    >+ ani w 2003 roku, to nie
    >+ mozesz sobie nic odliczyć bo w 2004 istniala tylko na podstawie praw
    >+ nabytych w poprzednich latach.

    IMHO wniosek jest nieuprawniony: zostało nabyte *prawo*, przez każdego,
    a to dlatego że "miał obiecane" więc nie wydawał w 2003 *wiedząc* że
    w ustawie *jest* (na 2003 był :)) zapis że ma jeszcze 2 lata (2004-2005)
    czasu !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-03-05 00:33:31
    Od: "Robi" <blacktag _Wytnijto_@poczta.onet.pl>

> [...]
    > a to dlatego że "miał obiecane" więc nie wydawał w 2003 *wiedząc* że
    > w ustawie *jest* (na 2003 był :)) zapis że ma jeszcze 2 lata (2004-2005)
    Czy pod pojeciem *kazdego* masz na mysli tez tych ktorzy w 2003 nie
    korzystali z ulgi poniewaz nie mieli mieszkania?
    Pzdr
    Robi

  • 8. Data: 2005-03-05 08:37:02
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    > IMHO 2002 nic do tego nie ma - należał do "innego okresu".
    > Aktualny (i ostatni) okres to 2003-2005 !

    Tak, moja pomyłka limit zaczęty w 2002 skończył się w 2004.
    pPozostaje tylko zaczęcie ulgi w 2003 roku

    pozdr.

    ula

  • 9. Data: 2005-03-05 08:41:09
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    > Czy pod pojeciem *kazdego* masz na mysli tez tych ktorzy w 2003 nie
    > korzystali z ulgi poniewaz nie mieli mieszkania?

    Nie chodzi o posiadanie mieszkania, chodzi o rozpoczęcie ulgi remontowej w
    2003. Jeśli nie rozpocząłeś jej to wtedy to nie możesz z niej teraz
    korzystać.

    Nie trzeba być właścicielem mieszkania aby skorzystać z ulgi (umowa
    użyczenia).

  • 10. Data: 2005-03-05 11:13:30
    Od: "Robi" <blacktag _Wytnijto_@poczta.onet.pl>

    > Nie chodzi o posiadanie mieszkania, chodzi o rozpoczęcie ulgi remontowej w
    > 2003. Jeśli nie rozpocząłeś jej to wtedy to nie możesz z niej teraz
    > korzystać.
    To jest twoja interpretacja pojecia "prawo nabyte" czy jest to gdzies jasno
    napisane?

    > Nie trzeba być właścicielem mieszkania aby skorzystać z ulgi (umowa
    > użyczenia).
    Tak ale jesli nawet dalo by sie wykombinowac umowe uzyczenia to z fakturami
    bedzie juz problem.
    Pzdr
    Robi