  • 1. Data: 2004-11-07 16:57:51
    Temat: Mieszkanie studenckie a urząd skarbowy
    Od: NKG <n...@p...onet.pl>

    Witam

    Załóżmy że wynajmuję mieszkanie studenckie. Nie mam spisanej umowy z
    właścicielem. Płacę mu na rękę co miesiąc ileś tam, a on nie odprowadza z
    tego podatku. Czy coś grozi mi lub właścicielowi?

    NKG

  • 2. Data: 2004-11-07 19:29:43
    Temat: Re: Mieszkanie studenckie a urząd skarbowy
    Od: "Slayer" <s...@m...bejbe>

    Użytkownik "NKG" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    oczywiście, opodatkowanie z nieujawnionych źródeł, nielegalna działlność
    gospodarcza, ZUS, VAT...

  • 3. Data: 2004-11-07 19:43:32
    Od: NKG <n...@p...onet.pl>

    Slayer napisał:
    > oczywiście, opodatkowanie z nieujawnionych źródeł, nielegalna działlność
    > gospodarcza, ZUS, VAT...

    A dowód istnienia tych źródeł?

    NKG

  • 4. Data: 2004-11-08 07:02:26
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "NKG" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Witam

    >Załóżmy że wynajmuję mieszkanie studenckie. Nie mam spisanej umowy z
    właścicielem.

    Jeśli wynajnujesz to masz umowę - ustną.

    >Płacę mu na rękę co miesiąc ileś tam,
    Masz pokwitowania? Jak nie masz to mozesz mieć problem - ale z
    włąścicielem jak się upomni o zaległe.

    >a on nie odprowadza z
    tego podatku. Czy coś grozi mi

    A co Cię to obchodzi?
    Grozi Ci bycie świadkiem.

    >lub właścicielowi?
    A grozi - oczywiście.

    NKG

  • 5. Data: 2004-11-08 18:41:32
    Od: Acid <v...@g...pl>

    Użytkownik Jano napisał:

    > Masz pokwitowania? Jak nie masz to mozesz mieć problem - ale z
    > włąścicielem jak się upomni o zaległe.

    Jeśli nie ma spisanej umowy, to raczej trudno mu będzie udowodnić, że
    lokatorzy zalegają z jakąś kwotą.

    Pozdr.
    Acid

  • 6. Data: 2004-11-08 19:40:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Nov 2004, NKG wrote:

    >+ Slayer napisał:
    >+ > oczywiście, opodatkowanie z nieujawnionych źródeł, nielegalna działlność
> [...]

    Jakikolwiek dowód pozwolenia mieszkania obcej osobie. Może być
    zeznanie sąsiada któremu się nie spodobało że ktoś hałasuje
    (nie wnikając czy słusznie czy nie) bądź że ktoś nie płaci opłat
    "od osoby" (jeśli tak jest, a wtedy słusznie się nie podoba) do
    kasy wspólnoty lub spółdzielni...

    Uprzedzając ew. protesty: udostępnienie obcej osobie mieszkania
    za darmo pociąga za sobą konieczność doliczenia dochodu (i zapłacenia
    podatku) przez OBIE strony umowy...

    Z VATem Slayer lekko naciągnął był :) (najem 'mieszkalny' jest
    zwolniony z VAT, IMO "czynność równoważna" powinna być automatycznie
    równiez zwolniona), tudziesz hasło "działalność" pełni rolę
    straszaka ;) - ale poza tym... dobrze gada.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-11-08 19:49:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Nov 2004, Jano wrote:

    >+ Użytkownik "NKG" <n...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    >+ >Załóżmy że wynajmuję mieszkanie studenckie. Nie mam spisanej umowy
    >+ >z właścicielem.
    >+
    >+ Jeśli wynajnujesz to masz umowę - ustną.

    Ano. Pytaniem jak dowieść - jaką :)
    IMHO - jedynie dowodami wpłaty. Jak nie...

    >+ >Płacę mu na rękę co miesiąc ileś tam,
    >+ Masz pokwitowania? Jak nie masz to mozesz mieć problem [...]
> [...]

    Jak doszłoby do akcji "skarbówka" to właściciel mógłby dojść do
    wniosku że skoro i tak wtopił, to równie dobrze może powiedzieć
    że "udostępniał za darmo".
    Po polsku tłumaczy się to tak:
    ++++
    Art. 11.
    1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1
    pkt 6 i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione
    do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości
    pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych
    nieodpłatnych świadczeń.
    2. Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12
    ust. 2, określa się na podstawie cen rynkowych [...]
    ----

    "Podatnik" czytać "student", "świadczenie" czytać "mieszkanie
    za darmo"...
    ...tak, tak, ja wiem. "Rzecz" można *podarować* i drobne darowizny
    są zwolnione. "Świadczenia" podarować się nie da - coś się
    "dostaje za darmo" to należy się podatek :]

    >+ >lub właścicielowi?
    >+ A grozi - oczywiście.

    ...jak "za darmo" to obie strony mają taką samą zaległość podatkową :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-11-09 22:42:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Nov 2004, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ tudziesz

    ...ups, nie bić... !

    --