    From: "GR" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Motocykl w firmie - podatek VAT / leasing
    Date: Fri, 12 Feb 2010 17:29:47 +0000 (UTC)

    Witam. Chce kupić motocykl (enduro), nowe z salonu i w leasingu. Użyłem
    "szukajki" i choć jest kilka wątków w archiwum na temat leasingu to jednak nie
    znalazłem odpowiedzi na moje pytania...

    A pytania są następujące:

    1. Najważniejsze - Czy kupując motocykl w leasingu mogę odliczyć cały VAT
    (czyli całe 22%, a nie 60% tego VATu) od rat leasingowych ?

    Wiem, że urzędy różnie interpretują przepisy, raz motocykl jest samochodem,
    raz czymś innym. Nie wiem czy coś się zmieniło, ale tak jeszcze było z rok
    temu. Z drugiej strony słyszałem, że niektórzy odliczali cały VAT od
    motocykla, kasku (a nawet kombinezonów motocyklowych).

    2. Jeśli urząd podatkowy podważy zasadność odliczenia całego VAT-u... To jak
    należy dochodzić swoich praw? Jak przekonać ich że się mylą ? ;)

    3. Czy jeśli będzie coś nie tak, to czy sprawę wyjaśnia firma leasingowa, czy
    księgowy, czy należy walczyć z urzędami osobiście ?

    4. Czy można wybrać leasing w jednym banku (bez ubezpieczenia) i ubezpieczenie
    w innej instytucji (korzystniejsze cenowo) ?? Czy zawsze leasing i
    ubezpieczenie są ze sobą powiązane...

    5. Który bank oferuje teraz najkorzystniejszy leasing na motocykl ? Ktoś pisał
    w archiwum o BRE Banku (105% - całkowity koszt leasingu). Która z ofert
    obecnie jest najkorzystniejsza ?

    WIELKIE DZIĘKI ZA WSZELKĄ POMOC !

    Pozdrowienia,
    GRood.