  • 1. Data: 2002-05-29 13:12:11
    Temat: NAJEM a VAT
    Od: "MaPa" <m...@b...com.pl>

    Witam!
    Prowadzę jednoosobową działalność polegającą na wynajmowaniu mieszkań
    (ryczałt 8.5%). Wynajmowanie na cel mieszkaniowy nie podlega VAT.
    Co się stanie z chwilą przekroczenia przychodu 10000 EURO.
    Będę zobowiązany składać (płacić) coś do US czy nie?
    Jeżeli tak, to czy będę mógł odliczyć (żądać zwrotu) VAT z zakupionych na
    firmę towarów (np. samochód dostawczy, VAN).
    Jestem na ryczałcie - ewidencja przychodów, zwolniony (na dzień dzisiejszy)
    z VAT.
    MP

  • 2. Data: 2002-05-30 19:10:12
    Temat: Re: NAJEM a VAT
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | Prowadzę jednoosobową działalność polegającą na wynajmowaniu mieszkań
    | (ryczałt 8.5%). Wynajmowanie na cel mieszkaniowy nie podlega VAT.
    | Co się stanie z chwilą przekroczenia przychodu 10000 EURO.

    Art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym:

    4. Nie wyłącza opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
    osiąganie dodatkowo przychodów z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz z
    innych umów o podobnym charakterze.

    5. Przychody, o których mowa w ust. 4, podlegają odrębnemu opodatkowaniu
    podatkiem dochodowym na ogólnych zasadach.

    Nie jestem przekonany, że ryczałt w tym przypadku ma zastosowanie

    pozdrawiam
    majura

  • 3. Data: 2002-06-02 16:58:46
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik MaPa <m...@b...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad2jpp$l0c$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > Co się stanie z chwilą przekroczenia przychodu 10000 EURO.
    > Będę zobowiązany składać (płacić) coś do US czy nie?

    Jeżeli masz tylko przychód zwolniony to nic dalej nie płacisz.
    Ale wydaje mi się że stajesz się płatnikiem VAT, Składasz deklarację VAT-7
    do 25-ego dnia następnego miesiąca wykazując przychód z najmu mieszkań jako
    obrót zwolniony.

    "1. Zwalnia się od podatku podatników:

    1) u których wartość sprzedaży towarów w rozumieniu art. 2 ust. 1 i 3, a
    także wartość eksportu towarów lub usług nie przekroczyła łącznie w
    poprzednim roku podatkowym kwoty wyrażonej w złotych, odpowiadającej kwocie
    10.000 EURO,"

    Jest napisane łącznie. Nic nie jest o rozdzieleniu obrotu zwolnionego i
    innego.

> [...]
    > firmę towarów (np. samochód dostawczy, VAN).
    > Jestem na ryczałcie - ewidencja przychodów, zwolniony (na dzień

    Nie wiem. Chyba tak. Może ktoś inny coś dorzuci bo nie mam czasu szukać w
    przepisach

    WS