  • 1. Data: 2002-05-29 13:12:01
    Temat: VAT -- zmiana zasad odliczania?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    moja żona twierdzi, że zmieniły się przepisy i VAT teraz można
    odliczać nie tylko w miesiącu otrzymania faktury i następnym, ale w
    ciągu roku, identycznie jak zapis w KUP... Czy to prawda, czy ino
    plotka?

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-05-29 13:26:12
    Temat: Re: VAT -- zmiana zasad odliczania?
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:u...@4...com..
    .
> [...]
    > odliczać nie tylko w miesiącu otrzymania faktury i następnym, ale w
    > ciągu roku, identycznie jak zapis w KUP... Czy to prawda, czy ino

    ---------
    Plotka - ale jak każda plotka zawiera ziarnko prawdy:-)
    Dalej odliczamy w miesiącu otrzymania faktury lub następnym - ale teraz z
    ustawy wynika prawo do korekty w przypadku "przegapienia" terminu odliczenia
    (do roku wstecz).

    Orka

  • 3. Data: 2002-05-29 14:39:05
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

  • 4. Data: 2002-05-29 21:24:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 May 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ ciągu roku, identycznie jak zapis w KUP... Czy to prawda, czy ino
    >+ plotka?

    Hrabio, zostajecioe skazani na obowiązkowe czytanie grupy,
    cięgiem przez kwartał :) (bo było skutecznie wałkowane, szczególnie
    nieszczęsny zapis o "kontroli")

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-29 21:51:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    fdDnia pewnego pięknego (Wed, 29 May 2002 15:26:12 +0200), "Orka"
    <o...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >ustawy wynika prawo do korekty w przypadku "przegapienia" terminu odliczenia

    Najgorsze to, że to było coś, czym zagięli żonę na rozmowie o pracę i
    zaginającym był ,,radca podatkowy''... Co za radca, jak sam nie wie
    dokładnie?

  • 6. Data: 2002-05-29 21:52:18
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 29 May 2002 23:24:03 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Hrabio, zostajecioe skazani na obowiązkowe czytanie grupy,
    >cięgiem przez kwartał :)

    Czytam, czytam, aczkolwiek zdarza mi się coś przegapic. Mam kilkaset
    listów dziennie do przeczytania... A zdrowie już nie to

    >(bo było skutecznie wałkowane, szczególnie
    >nieszczęsny zapis o "kontroli")

    Podaj proszę jakiś MSG-ID z odpowiedniego wątku... Nie wiem jak
    szukać.

  • 7. Data: 2002-05-29 23:24:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Podaj proszę jakiś MSG-ID z odpowiedniego wątku... Nie wiem jak
    > szukać.

    Eeee.. dostaniesz co najwyżej instrukcję guglowania :-)

  • 8. Data: 2002-05-30 07:43:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ >nieszczęsny zapis o "kontroli")
    >+
    >+ Podaj proszę jakiś MSG-ID z odpowiedniego wątku... Nie wiem jak

    Zeznaję że nie mogę dobrać słów kluczowych :(
    W zamian wyniki wyszukiwania z www.infor.pl, ściśle
    rzzecz biorąc klinknięcia "szukaj":

    http://195.205.179.15/cgi-bin/bb?search=korekty

    "właściwe" trafienie:

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I02.2002.068.
    00000090b&format=webmore3

    Ustawodawca zapisał był idiotyzm :(, mianowicie jeśli przyjdzie
    kontrola to *nie tylko* nie można robić korekt w trakcie kontroli
    (no, zrozumiałe), ale *również po* !
    Czyli - przyłazi kontrola, przocza błąd (albo i nie - tylko
    jakiś "papier" jest niewpisany !) - i ty, później wykrywszy błąd,
    nie masz szans go poprawić[1]...
    Wrrrrrr !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] tylko mi nie gadajcie że niemożliwe - np. problem "wystawiłem
    dwie faktury z tym samym numerem" był chyba w tym miesiącu.

  • 9. Data: 2002-05-30 07:45:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 May 2002, cef wrote:

> [...]
    >+ > szukać.
    >+
    >+ Eeee.. dostaniesz co najwyżej instrukcję guglowania :-)

    Nie marudź !
    W instrukcji zazwyczaj pisze co kliknąć... :]
    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-05-30 11:44:12
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
> [...]
    > Czyli - przyłazi kontrola, przocza błąd (albo i nie - tylko
    > jakiś "papier" jest niewpisany !) - i ty, później wykrywszy błąd,

    Zwłaszcza, że kontrola _nie lubi_ znajdywać błędów korzystnych dla
    podatnika. Jak podatnik po kontroli taki błąd znajdzie, to nie ma prawa
    zrobić korekty ?
    To po co prawo do korekty ?

    IMHO wygląda to na kolejny sukces propagandowy ekipy rządzącej.
    "Dajemy nie dając." Jak z lekami. "Ceny płacone przez chorych będą niższe,
    w wyniku czego budżet będzie mniej dopłacał do leków".

    pozdrawiam
    Ryszard G.