  • 1. Data: 2004-05-18 22:45:48
    Temat: NIP UE i adres DG
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Mam następujący zagwózdek: prowadzę 1os DG, siedzibę firmy mam gdzie
    indziej, niż miejsce zameldowania (także inny US).

    Dostałem NIP UE. Podałem go jednemu kontrahentowi z Austrii, a ten mi na to,
    że nie zgadza się z adresem. Ktoś mi podpowiedział, że do sprawdzenia adresu
    muszę podać adres zameldowania (taki jaki jest na potwierdzeniu nadania NIP
    UE) - i faktycznie, to działa.

    No i teraz co, na fakturze WDT mam umieścić adres siedziby (tak jak to robię
    na krajowych fakturach) i nieprzypisany do niego NIP UE? I tłumaczyć każdemu
    kontrahentowi, że innego adresu ma używać przy sprawdzaniu ważności numeru,
    a innego na fakturze?

    P.

  • 2. Data: 2004-05-19 08:45:01
    Temat: Re: NIP UE i adres DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004, Paszczak wrote:

    >+ Mam następujący zagwózdek: prowadzę 1os DG, siedzibę firmy mam gdzie
    >+ indziej, niż miejsce zameldowania (także inny US).

    Jest dylemat: 1osDG najwyraźniej nie ma "siedziby". Sądzę że masz
    na myśli "miejsce prowadzenia działalności" :)
    O ile wiem (i sprawdziłem okolice art. 43) to w Kodeksie Cywilnym
    ani osoba fizyczna ani przedsiębiorca nie mają "siedziby", ta jest
    zarezerwowana dla osób prawnych :)
    Dla osób fizycznych określone jest "miejsce zamieszkania" i IMO ono
    właśnie pełni rolę "siedziby". K.C. jawnie ma powpisywane teksty
    w stylu "w miejscu zamieszkania albo w siedzibie", ale nie zdziwię
    się jak w innych miejscach ustawodawca gładko pominął sprawę DG OF
    nakazują wpisywać "siedzibę" i nie pisząc co to za wynalazek :]
    Odpowiedzialność wobec kontrahentów za poczynania gospodarcze ponosisz
    ty *osobiście*, dlatego... w papierach wskazuje się gdzie *ciebie*
    szukać, a nie twojej hali produkcyjnej :)
    A do VAT AFAIR wskazywane było "miejsce prowadzenia", przyznam że się
    nie interesowałem jak jest po nowelizacji :)

    >+ muszę podać adres zameldowania

    wKF: raczej "adres zamieszkania". Może być inny niż zameldowania !
    (choć niekoniecznie musi to byc prawidłowe :))

    >+ No i teraz co, na fakturze WDT mam umieścić adres siedziby

    A co jest twoją siedzibą ??
    IMHO - twoje mieszkanie... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd