  • 1. Data: 2004-05-18 18:12:44
    Temat: notebook+Windows daje ST?
    Od: "KiG" <f...@g...pl>

    Mam wątpliwość. Kupiłem notebooka. Wartość netto poniżej 3500. Do tego
    Windows XP za 350 netto. Razem wychodzi ponad 3500. Mam środek trwały czy
    nie? Windows myślałem, że wartość niematerialna... ale już sam nie wiem. Mam
    jeszcze drugą fakturę na tego notebooka z usługą ;-) instalacja
    oprogramowania

    --
    Grzegorz K.

  • 2. Data: 2004-05-18 18:31:02
    Temat: Re: notebook+Windows daje ST?
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    Mam
    > jeszcze drugą fakturę na tego notebooka z usługą ;-) instalacja
    Wg definicji z PD środek trwały musi być kompletny i ZDATNY DO UŻYTKU. Czy
    wg Ciebie komputer bez oprogramowania systemowego jest kompletny i zdatny do
    użytku?
    Do wartości początkowej dodaje się koszty transportu, ubezpieczenia,
    instalacji, itd. itp. Więc jak będziesz mieć fakturę za instalację to
    jeszcze ona powiększy wartość początkową.
    Tak samo kupisz oprogramowanie użytkowe i koszty jego wdrożenia powiększają
    wartośc początkową. Wtedy uważaj na próg 3500.
    Czytałem o orzeczeniu NSA w sprawie telefonu komórkowego. Gość kupił
    telefon, na osobnej fakturze była aktywacja. US kazał mu dodać (i wtedy
    przekroczył 3500). Uzasadnienie było takie, że bez karty aktywacyjnej
    telefon komórkowy jest bezużyteczny.
    Darek
    P.S. Ciekaw jestem czy tym razem Gotfryd jest tego samego zdania.

  • 3. Data: 2004-05-18 21:36:20
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 18 May 2004 20:31:02 +0200, "pisarz" <q...@q...co> napisał(a):

    >Wg definicji z PD środek trwały musi być kompletny i ZDATNY DO UŻYTKU. Czy
    >wg Ciebie komputer bez oprogramowania systemowego jest kompletny i zdatny do
    >użytku?
    Tak jest zdatny do uzytku.

    Np. można na nim przetestować MS Windows Server 2003 (demo 180 dni)
    o innych "pingwinach" nie wspominając.

    Według tego co poponujesz samochód bez paliwa też nie jest ST.

    BAH
    PS.
    Jest oczywiście problem jak ten WinXP jest na licencji OEM
    (sądząc po cenie tak własnie jest).

  • 4. Data: 2004-05-18 21:46:35
    Od: "Halszka" <h...@g...pl>

    Użytkownik "KiG" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Mam
    > jeszcze drugą fakturę na tego notebooka z usługą ;-) instalacja

    Wszystko co do niego dokupisz zwiększy wartość środka trwałego. Już to
    przerabiałem :-(

    Zainstaluj np. Linuksa - dystrybucja z czasopisma okolo 35 zl.
    Janusz S.

  • 5. Data: 2004-05-18 22:01:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004, KiG wrote:

    >+ Mam wątpliwość. Kupiłem notebooka. Wartość netto poniżej 3500. Do tego
    >+ Windows XP za 350 netto.

    Czyli OEM.
    Czytać:
    http://tinyurl.com/2b7jm
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=oem%20osobno&ie=
    UTF-8&as_ugroup=*.podatki&as_drrb=b&as_mind=12&as_mi
    nm=5&as_miny=2002&as_maxd=18&as_maxm=5&as_maxy=2004&
    lr=&num=100&hl=pl

    Polecam:
    http://tinyurl.com/yrqw7
    http://tinyurl.com/223mw

    ... wraz z opiniami przeciwnymi i dyskusjami, przykładowo:
    http://tinyurl.com/2rl74

    "tylko nie pisz że chcesz jednomyślnej odpowiedzi bo jej nie
    dostaniesz" :] !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-05-18 22:09:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2004, pisarz wrote:
    [...]
    >+ Wg definicji z PD środek trwały musi być kompletny i ZDATNY DO UŻYTKU. Czy
    >+ wg Ciebie komputer bez oprogramowania systemowego jest kompletny i zdatny do
    >+ użytku?

    Hm... "jest problem". A problem polega na wyróżnieniu i wydzieleniu
    przez ustawodawcę WNiP :] jako czegoś równoważnego ST.

    >+ Do wartości początkowej dodaje się koszty transportu, ubezpieczenia,

    Niewątpliwie :)
    I niewątpliwie koszt instalacji systemu na kompie jest podwyższeniem
    wartości kompa - bo wartość programu przez to nie wzrosła, a kompa
    być może ;) Ale sam program... cóż, czytać Maddy :) (namiary poszły
    poprzednim cyklem Chomika :))
    [...]
    >+ Tak samo kupisz oprogramowanie użytkowe i koszty jego wdrożenia powiększają
    >+ wartośc początkową. Wtedy uważaj na próg 3500.

    Zastrzegam iż może inaczej być IMHO traktowane "wdrożenie" (bo to
    dotyczy *programu* :) który nabywa wartości !) a inaczej "instalacja"
    kiedy program jest jaki był (w szczególności jak by kto sprzedać chciał).

    >+ Czytałem o orzeczeniu NSA w sprawie telefonu komórkowego. Gość kupił
    >+ telefon, na osobnej fakturze była aktywacja.

    Ale aktywacja jest usługą, a nie WNiP :)
    [...]
    >+ P.S. Ciekaw jestem czy tym razem Gotfryd jest tego samego zdania.

    Ha. Gotfryd to kiedyś wpisał OEM do WP peceta i zeznał już to
    na grupie. Mało, próbował jak lew bronić tego postępowania przed
    Maddy, ale... ale litera prawa jest jaka jest: nie ma zapisu
    co robić jeśli WNiP jest "złączone użytkowo" z ST.
    Chyba jednak wypada uznać za WNiP (czytaj *osobny* WNiP :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-05-19 07:06:55
    Od: "X Y Z" <x...@p...pl>

    Użytkownik "BAH" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > o innych "pingwinach" nie wspominając.
    >
    > Według tego co poponujesz samochód bez paliwa też nie jest ST.

    Fakt - musi być paliwo w samochodzie. I to bardziej niż płatny system
    operacyjny w komputerze. Podobnie jak samochód bez tablic rejestracyjnych :)
    Więc na warunkach sprzedaży z salonów bywa często info, że masz x litrów
    paliwa w baku. Ale pierwszą polisę OC wliczasz do amortyzacji.

    Kuba

  • 8. Data: 2004-05-19 07:53:26
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Czy

    Bez systemu operacyjnego NIE jest.
    Bez windowsa? A dlaczego k***a nie ????
    A kto mnie zmusi do stosowania akurat tego
    systemu operacyjnego??
    Wlasnie sciagam Solarisa 8 z oficjalnej
    strony Suna wiec nie bedzie kradziony.
    Czy ktos ze skarbowki bedzie mial prawo
    mi pyszczyc, jesli wczoraj kupilem kompa
    (ST) bez winshita ???

    PawelZ
    -----------

  • 9. Data: 2004-05-19 08:02:31
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "X Y Z" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale pierwszą polisę OC wliczasz do amortyzacji.

    Poważnie??? Czy jest jakiś przepis, który wyraźnie to nakazuje?

    Pzdr,
    BaLab

  • 10. Data: 2004-05-19 09:11:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 May 2004, BaLab wrote:

> [...]
    >+
    >+ Poważnie??? Czy jest jakiś przepis, który wyraźnie to nakazuje?

    +++
    Art. 22g [...]
    3. Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną o koszty
    związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka trwałego lub
    wartości niematerialnej i prawnej do używania, a w szczególności o koszty
    transportu, załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze, montażu,
    instalacji i uruchomienia programów oraz systemów komputerowych, opłat
    notarialnych, skarbowych i innych, odsetek, prowizji [...]
    ---
    Do tego "kompletne i zdatne do użytku w dniu przyjęcia do używania"
    z art. 22a.
    JEŚLI pojazd jest samochodem w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym
    to zgodnie z prawem MUSI być ubezpieczony od OC, więc jest to "koszt
    związany" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)