  • 11. Data: 2003-01-19 23:08:09
    Temat: Re: Na moją niekorzyść?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik maup napisał:

    > Inna sprawa, że dalej nie wiem, jak z VAT (bo przepis mówi o kpir) - co
    > z tego, że tu mam dupochron jak w ewidencji nie?

    Ewidencja VAT nie wymaga rzetelności... tzn. nie ma przepisów co jest
    rzetelne a co nie... no i nie ma "dupochronów" :-(

    Pozostaje nadzieja to to, że USy raczej rzadko kontroluja jednoczesnie
    VAT i dochodowy i z reguły skupiaja się na jednym podatku.
    Od biedy jak znajdą cos w dochodowym to mozna jeszcze zdązyć skorygować
    VAT samemu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2003-01-20 06:47:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Chyba nie zrozumiałes - fakt że księgę uważa sie za rzetelna w
    > przypadku błędu do 0,5% przychodu nie znaczy że nie ma zaległości
    > podatkowej - to nie jest machnięcie reką na podatek od tych 0,5%.

    Ale w moim przypadku, którym zacząłem wątek, mam 1zł na MOJĄ NIEKORZYŚĆ,
    słowem -- mogę tak to zostawić, bowiem księga nierzetelną nie zostanie
    uznanana, zaś zaległość podatkowa nie występuje. Mam rację?

    > Co by nie było przepis ten nie pozwala obniżyc tak sobie przychodu o
    > 0,5%. Niestety, sporo osób tak to traktuje.... i potem srogo sie
    > zawodzą w trakcie kontroli.

    A zawyżyć, jak u mnie?

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 13. Data: 2003-01-20 07:05:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Ale w moim przypadku, którym zacząłem wątek, mam 1zł na MOJĄ NIEKORZYŚĆ,
    > słowem -- mogę tak to zostawić, bowiem księga nierzetelną nie zostanie
    > uznanana, zaś zaległość podatkowa nie występuje. Mam rację?

    W twoim przypadku nie ma problemu - mnie chodziło o zasade ogólną i co z
    niej wynika :-)

    > A zawyżyć, jak u mnie?

    Zawyżenie nie jest przestepstwem. Podatnik może uznac cos za KUP ale nie
    ma obowiązku. Tylko że znaczne zawyżenie może np. wzbudzić podejrzenia
    że stosujesz "kreatywna księgowośc", np. do celów kredytowych :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-01-20 22:17:30
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    > Ewidencja VAT nie wymaga rzetelności... tzn. nie ma przepisów co jest
    > rzetelne a co nie... no i nie ma "dupochronów" :-(

    oprocz tego ogolnego art. ordynacji podatkowej
    Art. 193. §1. Księgi podatkowe prowadzone rzetelnie i w sposób
    niewadliwy stanowią dowód tego, co wynika z zawartych w nich zapisów.
    §2. Księgi podatkowe uważa się za rzetelne, jeżeli dokonywane w
    nich zapisy odzwierciedlają stan rzeczywisty.
    §3. Za niewadliwe uważa się księgi podatkowe prowadzone zgodnie z
    zasadami wynikającymi z odrębnych przepisów.
    §4. Organ podatkowy nie uznaje za dowód w rozumieniu przepisu §1
    ksiąg podatkowych, które są prowadzone nierzetelnie lub w sposób
    wadliwy.
    §5. Organ podatkowy uznaje jednak za dowód księgi podatkowe, które
    prowadzone są w sposób wadliwy, jeżeli wady nie mają istotnego
    znaczenia dla sprawy.

    a par. 5 wyglada na maly dupochron

    --
    bromden[at]gazeta.pl
    GCS d- s+: a- C++$ UL(++++) P-- L++ E--- W+(++) N++ o? K? w(++) !O M--

  • 15. Data: 2003-01-22 09:56:35
    Od: Piotr A. Dybczyński <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Mon, 20 Jan 2003 08:05:03 +0100 Maddy <m...@e...com.pl> pisze:

    > Zawyżenie nie jest przestepstwem. Podatnik może uznac cos za KUP ale nie
    > ma obowiązku.

    Z zastrzeżeniem Par.11,pkt.4 rozporządzenia o prowadzeniu KPiR, który mówi,
    że KPiR jest OK gdy:

    3. błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, z wyjątkiem błędów
    polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów zakupu materiałów podstawowych,
    towarów handlowych oraz kosztów robocizny...

    Pozdrawiam,
    PAD
    --