  • 1. Data: 2010-01-20 14:53:58
    Temat: Nadwyżka ZUS nad ryczałtem
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Czy to prawda, że przy rozliczeniu podatkiem ryczałtowym PPE jeżeli należny
    podatek wyjdzie mniejszy od wpłaconych składek zdrowotnych (7,75%) to zwrot
    się nie należy?
    Jacek

  • 2. Data: 2010-01-20 15:00:58
    Temat: Re: Nadwyżka ZUS nad ryczałtem
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 20-01-2010 15:53, Jacek pisze:
    > Czy to prawda, że przy rozliczeniu podatkiem ryczałtowym PPE jeżeli należny
    > podatek wyjdzie mniejszy od wpłaconych składek zdrowotnych (7,75%) to zwrot
    > się nie należy?

    Zwrot czego?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-01-20 18:13:46
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Załóżmy, że przez cały rok wpłacę 2200 zł ZUSu (liczę tylko te 7,75%)
    zdrowotnego, a podatek wyjdzie mi 1200 zł za cały rok.
    W pozycji 109 (kwota należnego ryczałtu) deklaracji PIT28 wpisuję zero, bo
    ZUS przewyższa podatek. Przy rozliczeniach kwartalnych wpłacę zaliczki
    powiedzmy 1000 zł, więc wychodzi mi w poz 115 nadpłata = 1000 zł.
    Pytanie jest takie, czy przy tej formie opodatkowania US zwracać będzie
    nadpłatę, czy też "przepadnie".
    Jacek

  • 4. Data: 2010-01-20 18:17:28
    Temat: Re: Nadwy?ka ZUS nad rycza?tem
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-01-2010 o 19:13:46 Jacek <n...@w...pl> napisał(a):

    > Za?ó?my, ?e przez ca?y rok wp?ace 2200 z? ZUSu (licze tylko te 7,75%)
    > zdrowotnego, a podatek wyjdzie mi 1200 z? za ca?y rok.
    > W pozycji 109 (kwota nale?nego rycza?tu) deklaracji PIT28 wpisuje zero,
    > bo
    > ZUS przewy?sza podatek. Przy rozliczeniach kwartalnych wp?ace zaliczki
    > powiedzmy 1000 z?, wiec wychodzi mi w poz 115 nadp?ata = 1000 z?.
    > Pytanie jest takie, czy przy tej formie opodatkowania US zwracaae bedzie
    > nadp?ate, czy te? "przepadnie".

    Żadna nadpłata nie wychodzi - zdrowotne możesz tylko odliczyć od podatku,
    a nie odjąć.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-20 18:22:58
    Temat: Re: Nadwy?ka ZUS nad rycza3tem
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    No dobra, ale załóżmy, że w 1 i 2 kwartale był jakiś obrót i wychodzi
    podatek do zapłaty. W 3 i 4 kwartale obroty spadły i wyszła nadwyżka ZUS nad
    podatkiem.
    No i wychodzi nadpłata. Jak się mylę to mnie wyprostujcie.
    Jacek

  • 6. Data: 2010-01-20 18:35:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-01-2010 o 19:22:58 Jacek <n...@w...pl> napisał(a):

    > No dobra, ale za?ó?my, ?e w 1 i 2 kwartale by? jaki? obrót i wychodzi
    > podatek do zap?aty. W 3 i 4 kwartale obroty spad?y i wysz?a nadwy?ka ZUS
    > nad
    > podatkiem.
    > No i wychodzi nadp?ata.

    Jeśli wyjdzie nadpłata to rzecz jasna jest ona do zwrotu,
    ale to że odliczalna składka zdrowotna jest wyższa od kwoty
    podatku nie oznacza, że masz nadpłatę.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-01-20 19:14:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy to prawda, że przy rozliczeniu podatkiem ryczałtowym PPE jeżeli
    > należny

    Kurde - myslalem, ze Tobie o jakies pracownicze programy emerytalne chodzi
    :)

    Pozdrawiam
    SDD