  • 1. Data: 2007-04-30 09:27:44
    Temat: Najem mieszkania i koszty
    Od: "Arti" <a...@i...pl>

    Witam,
    Zakupilem mieszkanie od developera i bede je wynajmowal.Zastanawiam sie nad
    forma : zasady ogolne czy ryczalt.Stad moje pytanie : czy jesli wybiore
    zasady ogole moge jako koszty potraktowac urzadzenie mieszkania:
    1.Zakup materialow, mebli, wyposazenia, co jeszcze jesli mozna?
    2.Robocizne za wykonanie.
    I czy po zakonczeniu jakiegos okresu rozliczeniowego ( jesli juz nie bedzie
    kosztow z tym zwiazanych ) moge bez problemu przejsc na ryczalt 8,5%?
    pozdrawiam
    Arti
    Dzieki z gory z podpowiedzi
    pozdrawiam
    Arti

  • 2. Data: 2007-04-30 10:19:41
    Temat: Re: Najem mieszkania i koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Apr 2007, Arti wrote:

> [...]
    > zasady ogole moge jako koszty potraktowac urzadzenie mieszkania:
    > 1.Zakup materialow, mebli, wyposazenia, co jeszcze jesli mozna?

    Tak się luzem zastanawiam, czy meble należy traktować jako
    *odrębny* składnik majątku, wynajmowany w ramach tej samej
    umowy (razem z mieszkaniem)?
    Powody zastanowienia są dwa:
    - okres amortyzacji (dla nieruchomości zdaje się koszt trzeba
    rozlożyć na 50 lat czy jakoś tak, prawda? - meble dawno
    się rozpadną!)
    - VAT, bo wynajem mieszkań jest zwolniony, a czy wynajem mebli
    na cele mieszkaniowy też jest to nie wiem, obawiam się
    iż niekoniecznie :)

    > 2.Robocizne za wykonanie.

    ...czego? Znaczy taką "robociznę" być może trzeba doliczyć do
    wartości początkowej tego co się amortyzacji poddaje.

    > I czy po zakonczeniu jakiegos okresu rozliczeniowego ( jesli juz nie bedzie
    > kosztow z tym zwiazanych ) moge bez problemu przejsc na ryczalt 8,5%?

    AFAIK tak.
    Tyle że nim Ci się "koszty skończą" (amortyzacja nieruchomości skończy)
    to się ciupinkę zestarzejesz :|

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-30 13:53:39
    Od: "Arti" <a...@i...pl>

> [...]
    > - okres amortyzacji (dla nieruchomości zdaje się koszt trzeba
    > rozlożyć na 50 lat czy jakoś tak, prawda? - meble dawno
    Amortyzacja rozklada sie na 40 lat
> [...]
    >
    > AFAIK tak.
    > Tyle że nim Ci się "koszty skończą" (amortyzacja nieruchomości skończy)
    Myslalem o ksztach jednorazowych a nie amortyzacji. Mam na mysli np pralke,
    lodowke - jesli koszt <3,5 tys to mozna w calosci odliczyc.Tylko czy mozna
    to pojedynczo traktowac i odliczyc np 5 razy po 3,5 tysiaca?
    A.

  • 4. Data: 2007-04-30 18:06:16
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    to wszystko mozesz wliczyc w koszty pod warunkiem, ze wpiszesz to w umowe i
    będziesz miał faktury z data PO PODPISANIU UMOWY (i tylko na elementy
    wymienione w umowie).

    W umowie powinno byc napisane:
    Wynajmujący na żądanie Najemcy wykona nastepujące prace wyposażenia
    mieszkania: odnowi, ..... pomaluje....., wyposazy łazienke i tp.
    oraz wyposazy mieszkanie w nastepujące meble - wymienić i urządzenia
    AGD - wymienic

    Jezeli czegoś zapomnisz to mozesz potem dopisac w aneksie - ale przypominam:
    data faktury po podpisaniu aneksu.

    Oczywiscie potem - od Nowego Roku - możesz przejśc na ryczałt.

  • 5. Data: 2007-05-01 16:03:07
    Od: "Arti" <a...@i...pl>

> [...]
    > przypominam: data faktury po podpisaniu aneksu.
    >

    > Oczywiscie potem - od Nowego Roku - możesz przejśc na ryczałt.
    Dzieki serdeczne.O to mi chodzilo.Ale powiem szczerze ze dziwie sie ze mozna
    w ten sposob zgodnie z prawem zaoszczedzic duzo pieniazkow na wyposazeniu
    wlasnego mieszkania.Bo przeciez jesli potem zrezygnuje z wynajmu to wszystko
    kupilem sobie i odliczylem od podatku. Smieszne
    Dzieki
    Arti

  • 6. Data: 2007-05-01 21:08:39
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    dobrze myślisz

  • 7. Data: 2007-05-03 13:19:40
    Od: "Arti" <a...@i...pl>

> [...]
    >

    > Jezeli czegoś zapomnisz to mozesz potem dopisac w aneksie - ale
    > przypominam: data faktury po podpisaniu aneksu.

    A czy data zawarcia umowy moze byc duzo wczesniej niz data rozpoczecia
    najmu?

  • 8. Data: 2007-05-03 19:54:02
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    > A czy data zawarcia umowy moze byc duzo wczesniej niz data rozpoczecia
    > najmu?

    na ten temat przepisy nic nie mówią

  • 9. Data: 2007-05-04 07:15:28

    Dnia 03-05-2007 o 21:54:02 Wojciech Kozlowski <w...@w...pl>
    napisał(a):

    > na ten temat przepisy nic nie mówi?

    Bo jak mają mówić(tzn moga, ale to by już był podwójny socrealizm)
    Umawiasz się z kimś dzisiaj że za rok mu wynajmiesz lokal - można? :)