  • 1. Data: 2007-04-30 07:03:16
    Temat: Przechowywanie faktur tylko w formie elektronicznej
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    Czy mozna wszystkie faktury (a moze tez inne dokumenty) przechowywac tylko w
    formie elektronicznej?

    Czy moge oryginal faktury kosztowej sescanowac do pdfu, a ten zniszczyc? Co
    na to US w wypadku ewentualnej kontroli?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2007-04-30 07:54:04
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.04.2007 Baton <b...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Czy moge oryginal faktury kosztowej sescanowac do pdfu, a ten zniszczyc? Co
    > na to US w wypadku ewentualnej kontroli?

    Nie możesz, dyskusje o tym były ze 100 razy, pogrzeb w archiwum
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-04-30 08:00:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Apr 2007, Baton wrote:

    > Czy mozna wszystkie faktury (a moze tez inne dokumenty) przechowywac tylko
    > w formie elektronicznej?

    Za wyjątkiem dokumentów wydanych w postaci elektronicznej (czyli
    opatrzonych certyfikowanym podpisem cyfrowym) wydanych *w oryginale*
    w postaci elektronicznych, takie dokumenty nie będą oryginałami.
    Pytaniem jest po co chcesz je tak przechowywać :) - bo jak dla
    celów podatkowych, to nie, jako iż US będzie chciał oryginału.

    > Czy moge oryginal faktury kosztowej sescanowac do pdfu, a ten zniszczyc? Co
    > na to US w wypadku ewentualnej kontroli?

    Pewnie każe "wyrzucić z kosztów" i zdobyć duplikat (a jak duplikatu
    się zdobyć nie da to dopłacić podatek z odsetkami), nie wiem czy
    nie może mieć pretensji o "nieprzechowywanie dowodów" (i jakiś
    mandat).
    Zauważ że skan o którym piszesz ma dość skończoną rozdzielczość,
    bo co to jest np. 2400 dpi wobec ilości atomów w podpisie ;)

    Przyznam Ci z góry rację że w odniesieniu do dokumentów które nie
    muszą być podpisane (faktury!) takie "zezwolenie" miałoby pewien
    sens.
    Ale przepisu zezwalającego nie ma.

    pzdr, Gotfryd