  • 1. Data: 2005-11-20 18:13:02
    Temat: Najem mieszkania od rodzicow.
    Od: "C0NR1" <k...@u...pl>

    Witam

    Mieszkam w drugim mieszkaniu mamy i jestem tam zameldowany.
    Zakladam teraz DG chce sie rozliczac z niej podatkiem liniowym 19%.
    Rownolegle jestem zatrudniony na etacie.

    Czy jest mozliwosc wynajmu mieszkania od mamy, zeby moc sobie odliczac od
    kosztow telefon, internet itp. ?
    Czy jesli podpisze z mama umowe np na 500pln to czy mama bedzie musiala
    placic od tego podatek dochodowy?
    De facto koszty utrzymania mieszkania sa wyzsze (czynsz + Telefon + interent
    + prad itp) czyli na zdrowy rozum to nie ma dochodu.

    Mozecie cos doradzic?

  • 2. Data: 2005-11-21 17:12:58
    Temat: Re: Najem mieszkania od rodzicow.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 Nov 2005, C0NR1 wrote:

    > Czy jest mozliwosc wynajmu mieszkania od mamy,

    No AFAIK jest.
    Zresztą użyczenia też - i wyjątkowo dla "bliskiej rodziny"
    nie ma podatku (podwójnie zresztą).

    > zeby moc sobie odliczac od kosztow telefon, internet itp. ?

    A z tym to IMO jest dylemat.
    Zastanów się: komu ty będziesz płacić za telefon i internet ?
    Kto "ma umowę" - ty czy mama ?

    > Czy jesli podpisze z mama umowe np na 500pln to czy mama bedzie musiala
    > placic od tego podatek dochodowy?

    ...wychodzi że tak. Ale może rozliczać KPiR, czyli odliczać
    koszty, AFAIK.

    > De facto koszty utrzymania mieszkania sa wyzsze (czynsz

    Czekaj.
    CZYNSZ ???
    Napsałeś "czynsz" ? Rozumiem że mama miałaby wynająć ci nie
    swoje mieszkanie (czego jak czego, ale CZYSNZU to właściciel
    nie płaci !) - czyli ma na to co najmniej pisemną zgodę ?

    > + Telefon + interent
    > + prad itp) czyli na zdrowy rozum to nie ma dochodu.
    >
    > Mozecie cos doradzic?

    Nie możemy. A przynajmniej większość z nas.
    W sumie to nawet nie wiem czy powinienem pytać... :>
    (zakładam że wiesz co piszesz, hasło "pięćdziesiąt
    tysięcy" :>).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)