  • 1. Data: 2006-11-16 13:26:40
    Temat: Nie chcieli przyjąć faktury.
    Od: "tomekt" <t...@w...pl>

    Jest taka sprawa:

    Wystawiliśmy naszemu kontrahentowi fakturę za usługę. Ten natomiast nie chce
    jej przyjąć twierdząc iż usługa ta nie została wykonana. Sprawdziliśmy i
    faktycznie tak jest, ale u nas jest już ona zaksięgowana. Oczywiście
    wystawimy fakturę korygującą. Tu pada pytanie: Czy "Nasz" kontrahent miał
    obowiązek przyjąć fakturę pierwotną (pierwszą). Mi wydaje się że tak, tylko
    chodzi mi o jakiś przepis dotyczący tej sprawy. Dzięki
    i pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-11-16 13:33:22
    Temat: Re: Nie chcieli przyjąć faktury.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@w...pl> napisal(a):
    > Wystawiliśmy naszemu kontrahentowi fakturę za usługę. Ten natomiast nie chce
    > jej przyjąć twierdząc iż usługa ta nie została wykonana. Sprawdziliśmy i
    > faktycznie tak jest, ale u nas jest już ona zaksięgowana.

    No to macie problem. Udokumentowaliście nieistniejące zdarzenie
    gospodarcze. Który to paragraf KKS? ;-)

    > Oczywiście
    > wystawimy fakturę korygującą. Tu pada pytanie: Czy "Nasz" kontrahent miał
    > obowiązek przyjąć fakturę pierwotną (pierwszą).

    Nie istnieje coś takiego jak obowiązek przyjmowania faktury VAT. Jak
    wyrzucą, to ich problem.

    Macie dwa wyjścia:
    1) ANULOWAĆ fakturę. Nie wiem, jak się to robi, nie jest to nigdzie
    skodyfikowane i ja do takiej instytucji podchodzę z rezerwą. No ale
    ludzie taki myk podobno robią. Coś jak z zawieszaniem działalności -
    żadna ustawa ani rozporządzenie nawet o tym słowem nie piśnie, ale
    wszyscy "zawieszają" :)

    2) wysłać im poleconym fakturę i korektę. Będziecie mieli
    potwierdzenie odebrania faktury korygującej i wszystko jest cacy. U
    siebie nie macie przychodu, a co oni z tym zrobią, to ich sprawa.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-11-16 13:43:57
    Od: "Sylwia" <n...@i...pl>

    Cos tu ostatnio na grupie bylo o korektach faktur na uslugi, poszukaj.
    I jeszcze tu troche informacji:
    http://www.vat.pl/faktura-korekta/index.php

  • 4. Data: 2006-11-16 13:49:50
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Samotnik wrote:

    > 2) wysłać im poleconym fakturę i korektę. Będziecie mieli
    > potwierdzenie odebrania faktury korygującej i wszystko jest cacy. U
    > siebie nie macie przychodu, a co oni z tym zrobią, to ich sprawa.

    Wyslac fakture. Oni si enie zgodza - bo nie bylo uslugi. Odesla pismo.
    Wy odpowiecie na pismo, ze zaszla wielka pomylka niewiadomo dlaczego.
    Oni odpisza ze zaszla pomylka. Anulujecie fakture podpinajac
    korespondencje. Korekta do US. Po bratkach. Mylic sie rzecz ludzka.

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 5. Data: 2006-11-16 14:21:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, tomekt wrote:

> [...]
    > jej przyjąć twierdząc iż usługa ta nie została wykonana. Sprawdziliśmy i
    > faktycznie tak jest, ale u nas jest już ona zaksięgowana. Oczywiście

    IMVHO trzeba przejrzeć archiwum na hasło "wycofanie z obrotu prawnego".
    Na mój gust brak podstaw do wystawienia korekty!

    > Tu pada pytanie: Czy "Nasz" kontrahent miał
    > obowiązek przyjąć fakturę pierwotną (pierwszą). Mi wydaje się że tak,

    Znaczy jak Ci wyślę ni stąd ni zowąd fakturę za lot na Księżyc
    to musisz ją przyjąć?
    ;)
    IMO żaden przepis nie nakazuje "przyjęcia" f-ry w tym rozumieniu,
    co najwyżej nakazuje *wystawienie* f-ry po zdarzeniu oraz ew.
    zmusza do *ujęcia w ewidencji* niektórych *zakupów*.
    Ale właśnie w ten sposób - jak zakupu nie było to nie widać
    podstaw żeby "papier" musiał być przyjęty i ujęty (w ewidencji).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-11-16 14:36:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, Samotnik wrote:

    > No to macie problem. Udokumentowaliście nieistniejące zdarzenie
    > gospodarcze. Który to paragraf KKS? ;-)

    Właśnie Sylwia podała:
    http://www.vat.pl/faktura-korekta/index.php
    240 stawek dziennych.

    > Macie dwa wyjścia:
    > 1) ANULOWAĆ fakturę. Nie wiem, jak się to robi, nie jest to nigdzie
    > skodyfikowane i ja do takiej instytucji podchodzę z rezerwą.

    Nawet jakieś sygnatury wyroków się pętają po archiwum, np:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/409f02468a69e4d7/285c491a8c91fe7
    2
    ...i powołania że "o wyroku w GP było":
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/dfa6b4c683aea7d8/39de4d9809cf8f6
    5

    pzdr, Gotfryd