  • 1. Data: 2006-11-16 13:28:12
    Temat: rozliczenie straty
    Od: "Sylwia" <n...@i...pl>

    Przepraszam, że zanudzam, ale mam krótkie pytanie.

    "3. O wysokość straty ze źródła przychodów poniesionej w roku podatkowym
    można obniżyć dochód uzyskany z tego źródła w najbliższych kolejno po
    sobie następujących pięciu latach podatkowych, z tym że wysokość obniżenia
    w którymkolwiek z tych lat nie może przekroczyć 50 proc. kwoty tej straty."

    2004 rok - strata 4000 zł
    2005 rok - rozliczenie 50% straty czyli 2000 zł
    2006 rok - rozliczenie 50% straty czyli 2000 zł - THE END

    Bo mam małe watpliwosci co do tych "5 lat" - chyba nie musze tej staty
    rozbijac na 5 lat, tylko po prostu mam mozliwosc rozliczenia jej w ciagu
    tych 5 lat, ale jak uda mi sie rozliczyc w ciagu 2 lat w calosci to OK?
    Dobrze rozumuje?

    Pozdarwiam, Sylwia

  • 2. Data: 2006-11-16 14:23:01
    Temat: Re: rozliczenie straty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, Sylwia wrote:

> [...]
    > rozbijac na 5 lat, tylko po prostu mam mozliwosc rozliczenia jej w ciagu
    > tych 5 lat, ale jak uda mi sie rozliczyc w ciagu 2 lat w calosci to OK?

    IMO jak najdobrzej ;)
    :)
    Idzie o to, że WOLNO - dawniej było tak, że strata MUSIAŁA być
    rozliczona "na styk" (bo było po 1/3 przez 3 lata), a jak nie
    to "przepadała".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-11-16 14:40:22
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 15:23:01 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Idzie o to, że WOLNO - dawniej było tak, że strata MUSIAŁA być
    > rozliczona "na styk" (bo było po 1/3 przez 3 lata), a jak nie

    Tak mi się przypomniało że były 3 lata tylko do zmartwień i łezka w oku
    się zakręciła.
    mam mandzieje że teraz gdzieś cichaczem nie zorbią z 5 lat 10(czyli
    efektywnie do 12...).

  • 4. Data: 2006-11-16 15:52:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, t wrote:

    > Tak mi się przypomniało że były 3 lata tylko do zmartwień i łezka w oku się
    > zakręciła.

    Idzie o przedawnienie podatków?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-11-16 16:23:52
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-11-2006 o 16:52:26 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Idzie o przedawnienie podatków?

    Przedawnienie jak przedawnienie,
    te 3 lata to w zupełności wystarczały żeby złupić nieuczciwych
    przedsiębiorców
    a tak to uczciwi przez 7 się trzęsą.