    From: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nie uznanie VAT
    Date: Fri, 20 Sep 2002 22:17:28 GMT

    Witam wszystkich.
    Chciałbym zapytać szanownych grupowiczów co sądzą o takiej sytuacji:
    kontrola UKS wykazała, że od zakupionego towaru 7 (siedem) podmiotów
    wcześniej nie zapłacono do US podatku VAT i w związku z tym ja nie mam prawa
    do odliczenia tego który znajduje się na fakturze otrzymanej przeze mnie.
    Przy okazji sprawdzania poprzednich właścicieli zakupionego przez moją firmę
    towaru, UKS wysnół wniosek, że firmy te obracały tym towarem tylko i
    wyłącznie w celu "wygenerowania" do zwrotu podatku VAT. We wnioskach
    końcowych stwierdzono więc, że cała transakcja i u mnie miała na celu
    "wygenerowanie" VAT-u i w efekcie ja nie mam prawa do odliczenia VAT
    naliczonego mi na fakturze.
    W związku z powyższym mam pytanie: w jaki sposób można stwierdzić z całą
    pewnością że można z czystym sumieniem odliczyć naliczony mi VAT?

    Bogdan Al.