  • 31. Data: 2002-09-25 20:44:20
    Temat: Re: Nie uznanie VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Sep 2002, cef wrote:

    >+
    >+ > No... muszę powiedzieć że chyba powoli zaczynamy poruszać się w
    >+ > oparach absurdu.
    >+
    >+ To nie opary. To już od dawna jest ciecz,
    >+ a teraz może i nawet ciało stałe. :-)

    Żeby jakiś optymista nie myślał że bardziej ścieśnić się
    nie da - to dla porządku przypomnę że przyroda zna jeszcze
    co najmniej dwa "gęstsze" stany:
    - materia neutonowa (z "zapadniętymi" automamy, gęstość rzędu
    ton na cm^3)
    - czarna dziura, wsysająca *każdą* ilość... Nie wiem
    jak to daleko od Argentyny... :]

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (warczący na brak logiki w prawie)

  • 32. Data: 2002-09-25 20:48:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Sep 2002, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Tyle że użyty tam skrót myślowy "nie zapłacił = nie wykazał",
    >+ spowodował że niektórzy sie gubią. Zwłaszcza jeżeli maja tylko wyrwany
    >+ z kontekstu wycinek jakiegos wyroku.
    >+
    >+ Z całym szacunkiem dla Zubrzyckiego, znowu nie mamy powołania się na
    >+ normę powszechnie obowiązująca, a na "ideę" podatku VAT i "co poeta
    >+ miał na mysli jak pisał ustawę", co sprawia że cytowany fragment
    >+ nabiera znaczenia nie tyle prawnego co filozoficznego.

    Zeznaję że pamiętam iż SN wypowiadał się w tym duchu: obowiązuje
    litera prawa, a dopiero w drugiej kolejności "zamiar ustawodawcy"
    (jeśli litera sprawia wątpliwości :>)
    [...]
    >+ Graszka, zamiast cytować pana Zubrzyckiego (z całym szacunkiem)
    >+ zacytuj konkretny przepis to podyskutujemy. Pointerpretujemy.

    Z całym szacunkiem, to cytowany był jakowyś przepis NSA.
    Jest możliwe że sędzia *też* czytał pana Zubrzuckiego
    (zamiast uzasadnień wyroków SN :])
    Czego mi brakuje - to informacji czy wyrok był ostateczny
    (tj się uprawomocnił i nie było kasacji).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 33. Data: 2002-09-25 20:53:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Sep 2002, Graszka wrote:
    [...]
    >+ Nie bardzo możemy jakąkolwiek dyskusją coś zdziałać, myślę. Ostatecznie i
    >+ tak jesteśmy zdani na interpretację tzw.organów. Sama nie mam na szczęście
    >+ doświadczeń tego typu i daj Boże wszyscy moi kontrahenci płacą cesarzowi co
    >+ cesarskie więc zajęłam stanowisko jako bierny obserwator.

    Tyle, że - przypomnę - iż pytający został zaatakowany "kilka
    kontrahentów wstecz", czyli US zażądał *kilkakrotnej* wpłaty
    VATu od całego łańcuszka kontrahentów, co już nijak nikomu
    nie mieści się w regułach.
    Wcale niewykluczone że do ciebie przyjdą dlatego, że kopalnia
    piasku z którego wytopiono scalaki w twoim komputerze nie
    zapłaciła VATu ;>
    A pamiętam że TO NIE BYŁ PIERWSZY TAKI POST na grupę !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 34. Data: 2002-09-25 21:14:11
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Interesujące wydaje się odliczanie vat-u naliczonego w świetle nadchodzącej
    nowelizacji ustawy. Bo jeżeli nasz sprzedawca towarów i usług będzie się
    rozliczał kwartalnie, to z naszym prawem do odliczeń? Czy trzeba przebadać
    wszystkich kontrahentów na intencję, jak będą się rozliczali z vat-u?
    Pytam rzecz jasna w kontekście prowadzonej powyżej dyskusji. Co Wy na to?
    Graszka