  • 1. Data: 2007-04-02 20:22:52
    Temat: Nieruchomości zakup , sprzedaż podatki
    Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl>

    Witam mam pytanie odnośnie takiej sytuacji kupuje kawałek ziemi z dwom
    nieruchomościami konkretnie dwa domki w stanie surowym przypuśmy za 150 tys
    zł z jakim podatkim musze się liczyć przy zakupie i odrazu chce sprzedac
    jeden domek , i jakie wtedy równiez podatki zapłace
    Pozdrawiam JULIUSZ

  • 2. Data: 2007-04-02 22:01:24
    Temat: Re: Nieruchomości zakup , sprzedaż podatki
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:euroml$uge$1@news.onet.pl...
> [...]
    > tys zł z jakim podatkim musze się liczyć przy zakupie i odrazu chce
    > sprzedac jeden domek , i jakie wtedy równiez podatki zapłace

    1. czy są dwie księgi wieczyste?
    1. kiedy kupiłeś działkę (w którym roku?)
    Jeśli w zeszłym roku, przy sprzedaży obowiązuje Cię 10 % podatek, chyba, że
    te pieniądze przeznaczysz na zakup drugiej nieruchomości w terminie 2 lat, w
    ciągu (7 lub 14 dni, nie jestem pewna) od aktu notarialnego sprzedaży musisz
    złozyć taką deklarację w US.
    2. Jeśli akt notarialny został podpiany w tym roku, przy sprzedaży zapłacisz
    19 % podatek od różnicy pomiędzy kosztem zakupu i kosztem sprzedaży
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-04-03 06:13:56
    Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > sprzedaży
    > pozdrawiam
    >Witam są dwie księgi wieczyste i nieruchmość zakupiłem w tym roku .
    Cena zakupu wynosi 120 tys zł a sprzedam jedna nieruchomośc za 60 tys zł i
    jak to wyglada nie ma żadnej różnicy
    A pierwsze pytanie jakie podatki przy zakupie
    Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedź

  • 4. Data: 2007-04-03 09:40:31
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eusrat$uc8$1@news.onet.pl...

    > Cena zakupu wynosi 120 tys zł a sprzedam jedna nieruchomośc za 60 tys zł i
    > jak to wyglada nie ma żadnej różnicy
    > A pierwsze pytanie jakie podatki przy zakupie
    > Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedź

    -przy zakupie 2 % podatku PCC - zawsze przy akcie notarialnym
    -przy sprzedaży PCC pokryje kupujący- zawsze przy akcie notarialnym

    natomiast, ponieważ kupiłeś dwie działki, każda po 60 tys zł, a teraz
    sprzedajesz jedną za 60 tys. zł, (tak zrozumiałam),
    więc podatku "od tzw.wzbogacenia" nie zapłacisz,
    natomiast gdybyś tę działkę sprzedał za np. 70 tys. zł, to zapłaciłbyś 19 %
    od różnicy ceny czyli od 10 tys zł (do US)
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-04-03 19:38:34
    Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl>

    Witam znowu dziekuje za poprzednei odpowiedzi a z jakimi kosztami
    notarialnymi musze się liczyć
    Pozdrawiam JULIUSZ

  • 6. Data: 2007-04-03 21:37:32
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:euuafi$i8j$1@news.onet.pl...
    > Witam znowu dziekuje za poprzednei odpowiedzi a z jakimi kosztami
    > notarialnymi musze się liczyć
    > Pozdrawiam JULIUSZ

    ogólnie przyjete jest to, że to kupujący ponosi koszty PCC oraz koszty
    notarialne
    ( Ty już zapłaciłeś przy kupnie :) )

    a koszty, które powinien ponieść to :
    Cena nieruchomości:
    CHF EUR GBP PLN SEK USD
    Podatek od czynności cywilnoprawnych:
    PLN

    Taksa notarialna:
    PLN
    VAT od taksy notarialnej i innych opłat:
    PLN

    Opłata sądowa:
    PLN

    Wypisy z aktu
    notarialnego:
    7,32 PLN za stronę (6 PLN + VAT)

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-04-03 21:56:44
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    wiadomości news:euuafi$i8j$1@news.onet.pl...
    > Witam znowu dziekuje za poprzednei odpowiedzi a z jakimi kosztami

    sorki, coś źle poszło z cyferkami...
    w każdym razie opłaty zwyczajowo ponosi kupujący

  • 8. Data: 2007-04-03 22:42:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Apr 2007, zgaga wrote:

    > w każdym razie opłaty zwyczajowo ponosi kupujący

    W przypadku nieruchomości oraz zakupów "do dalszej
    odsprzedaży" nie było to wcale "zwyczajowo" (tylko
    ustawowo), a teraz zmienili - i z zasady jest
    właśnie ustawowo tak że kupujący płaci i już :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-04-04 05:24:37
    Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl>

    Witam a ile wynośi taksa notarialna od kwoty 120 tys i ile wynosi vat ,czy
    możesz podać jeszcze raz bo cyferki do mnie nie dotarły

  • 10. Data: 2007-04-04 10:09:19
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:euvcqc$jv6$1@news.onet.pl...

    > Witam a ile wynośi taksa notarialna od kwoty 120 tys i ile wynosi vat ,czy
    > możesz podać jeszcze raz bo cyferki do mnie nie dotarły
    > Pozdrawiam JULIUSZ

    taksa notarialna 1310 zł
    VAT 288.20 zł
    PCC 2400 zł