  • 1. Data: 2007-04-02 08:03:36
    Temat: 10% podatku w przypadku nieruchomości zagranicznej ?
    Od: p...@t...pl (Peter)

    Witam.
    Sprzedaje mieszkanie na terenie RP aby dokonać zakupu nieruchomości
    na terenie innego kraju.
    Czy w zaistnialym przypadku moge skorzystac ze zwolnienia z podatku 10% od
    wartosci sprzedanego mieszkania?
    Czy dotyczy to tylko nieruchomosci nabytych w przeciagu 2 lat,
    ale na terenie RP ?

    --
    Wyslano z serwisu -> http://kredycik.pl - kredyty mieszkaniowe,
    hipoteczne, konta bankowe

  • 2. Data: 2007-04-02 10:05:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Apr 2007, Peter wrote:

> [...]
    > zwolnienia z podatku 10% od wartosci sprzedanego mieszkania? Czy dotyczy to
    > tylko nieruchomosci nabytych w przeciagu 2 lat,

    A gdzie masz takie zwolnienie, jak opisujesz? Zapodaj link :)

    Ustawa tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    ...znany *mi* przepis w art.21.1.126 (przeczytaj własnoocznie i sprawdź)

    Wymaga on *zameldowania* (nie własności!!! czyli jak ktoś najmował i był
    zameldowany dłuższy czas, za wyjątkiem mieszkania "opłacanego przez zakład"
    czego dotyczą ust.21 i 22) a następnie kupi - to najwyraźniej moze sprzedać
    "od ręki", i (przepis dotyczy) roku - nie ma nic o "przeciągu dwu lat".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-04-02 10:22:09
    Od: p...@t...pl (Peter)

    Jezeli ktos jest zainteresowany ponizej odpowiedz ktora sam uzyskalem:

    Ekspert z Ministerstwa Finansow powiedzial zeby uniknac tego podatku 10%
    trzeba kupic cos na terenie RP i po 5 latach sprzedac.
    UE to zakwestionowala ale placic trzeba bo takie prawo obowiazuje.