  • 1. Data: 2007-04-02 09:01:52
    Temat: VAT - zakupy na cele dziłalności przed jej faktycznym ropoczęciem.
    Od: ptysiek <p...@o...pl>

    Witam, mam pytanie odnośnie podatku VAT.
    Rozpoczęłam działalność gospodarczą dnia 01.03.2007 (KPiR, VAT), w tym dniu
    oraz dzień wcześniej (dnia 28.02.07) zakupiłam środki trwałe niezbędne
    mi do
    prowadzenia DG.
    Moje pytanie jest następujące:
    Czy mogę odliczyć VAT od nabytych środków trwałych? Kiedy mi przysługuje
    takie odliczenie? Z chwilą złożenia w US VAT-R czy z chwila wydania
    postanowienia z US o tym ze jestem czynnym podatnikiem podatku VAT?

  • 2. Data: 2007-04-02 09:14:01
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-04-2007 o 11:01:52 ptysiek <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > takie odliczenie? Z chwilą złożenia w US VAT-R czy z chwila wydania
    > postanowienia z US o tym ze jestem czynnym podatnikiem podatku VAT?

    Decydował VAT-R czy raczej zawiadomienie naczelnika o którym mowa w
    ustawie,
    natomiast teraz jest tak akcja z wyrokiem ETS że mozna odliczać nawet
    wczesniejsze zakupy,
    poszukaj.

  • 3. Data: 2007-04-02 09:15:00
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.04.2007 ptysiek <p...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    > takie odliczenie? Z chwilą złożenia w US VAT-R czy z chwila wydania
    > postanowienia z US o tym ze jestem czynnym podatnikiem podatku VAT?

    Od dnia następującego po złożeniu VAT-R, o ile pamiętam.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 4. Data: 2007-04-02 10:09:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Apr 2007, ptysiek wrote:

> [...]
    > takie odliczenie? Z chwilą złożenia w US VAT-R czy z chwila wydania
    > postanowienia z US o tym ze jestem czynnym podatnikiem podatku VAT?

    Stosowane były zasady oparte na interpretacji zapisu iż "przysługują
    czynnym podatnikom". Ale wg VI Dyrektywy Polska ma obowiązek uznawać
    "zasady europejskie", a z nich takie ograniczenie AFAIR nie wynika.
    Zdaje się że sprawa była już poruszana na grupie - zajrzyj do
    archiwum:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=&num=100&scoring
    =d&as_ugroup=*.podatki
    (scoring "d", bo im nowsze tym istotniejsze :))

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-04-02 13:59:41
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnf11ies.as8.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > Od dnia następującego po złożeniu VAT-R, o ile pamiętam.

    Jesli już to chyba od dnia wskazanego w składanym VAT-R i
    jednocześnie nie późniejszego niż dzień złożenia VAT-R.

    mz

  • 6. Data: 2007-04-02 14:51:12
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "ptysiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takie odliczenie? Z chwilą złożenia w US VAT-R czy z chwila wydania
    > postanowienia z US o tym ze jestem czynnym podatnikiem podatku VAT?

    http://www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews
    &dok=1770.66.780.2.4.2.0.1.htm

    pozdrawiam