  • 1. Data: 2014-03-25 15:04:07
    Temat: Nieslusznie naliczone cło
    Od: W <w...@w...pl>

    Witam,
    Niedawno dokonałem ponownego zakupu poza granicami naszego kraju (3 raz w
    tym roku, australia, wartości kolejnych paczek: 121pln, 61pln, 225pln). Z
    tego co mi wiadomo (było wiadomo przynajmniej) poniżej 150eur nie podglegają
    ocleniu. Do tej pory tak było. Jakież było moje zdiwienie gdzy ostatnia
    paczka została oclona na kwotę 58,19pln.

    Pytanie zasadnicze brzmi - dlaczego/na jakiej podstawie?! Pytanie drugie -
    czy można to cło odzyskać?

    w.

  • 2. Data: 2014-03-25 16:29:40
    Temat: Re: Nieslusznie naliczone cło
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-03-25 15:04, W wrote:
> [...]
    > paczka została oclona na kwotę 58,19pln.
    >
    > Pytanie zasadnicze brzmi - dlaczego/na jakiej podstawie?! Pytanie drugie -

    Naliczyli Ci prawdopodobnie nie cło tylko VAT plus jakieś dodatkowe
    (drobne) opłaty za przedstawienie do odprawy celnej czy coś w tym
    rodzaju. Zajrzyj do kwitów, które otrzymałeś razem z paczką.

    Jeśli to VAT to kasa oczywiście nie do odzyskania.

    Piotrek

  • 3. Data: 2014-03-25 17:27:16
    Od: W <w...@w...pl>

    Piotrek wystukał, co następuje:

> [...]
    > rodzaju. Zajrzyj do kwitów, które otrzymałeś razem z paczką.
    >
    > Jeśli to VAT to kasa oczywiście nie do odzyskania.

    Na razie mam tylko awizo z kwotą. W sumie by się zgadzało - zwolnienie by
    było do 45euro wiec poprzednie transakcje nie wymagaly dodatkowych oplat.
    Jutro pewnie bede wszystko wiedzial... Jezeli sie okaze ze to VAT to po
    prostu pozostanie robienie dwoch zamowien na mniejsze kwoty i juz...

  • 4. Data: 2014-03-28 23:34:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Mar 2014, W wrote:

    > Piotrek wystukał, co następuje:

    > Na razie mam tylko awizo z kwotą. W sumie by się zgadzało - zwolnienie by
    > było do 45euro wiec poprzednie transakcje nie wymagaly dodatkowych oplat.

    W sprawie formalnej.
    45 EU to jest art.52.1 i wymaga, aby:
    - była to darowizna
    - od osoby fizycznej
    ...i dochodzi jeszcze "okazjonalność".

    W pozostałych przypadkach limit wynosi 22 EU (art.51), a do tego
    zamówienie wysyłkowe pod zwolnienie nie podlega w ogóle.
    Jeśli więc w przesyłce znajdują się również "kwity", to mogą
    i tak naliczyć, albo zdaje się może przyjść (mimo niskiej kwoty)
    żądanie podpisania oświadczenia "świadom odpowiedzialności karnej
    oświadczam że" :) (że to nie był zakup wysyłkowy).

    > Jutro pewnie bede wszystko wiedzial... Jezeli sie okaze ze to VAT to po
    > prostu pozostanie robienie dwoch zamowien na mniejsze kwoty i juz...

    Trzech! ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-03-29 10:53:28
    Od: W <w...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news wystukał, co następuje:

    To był vat... pazerne państwo...

> [...]
    > żądanie podpisania oświadczenia "świadom odpowiedzialności karnej
    > oświadczam że" :) (że to nie był zakup wysyłkowy).

    Dwóch, dwóch. Jeżeli już to nie planuję w przyszłości i tak ponownie
    zamawiać na aż takie kwoty - jednorazowy wypadek przy pracy ;-)

    w.

  • 6. Data: 2014-03-29 11:16:30
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Jak ominąłeś opłaty dla agencji celnej (w podobnej sytuacji otrzymania przesyłki za
    $50 przechodzę drogę przez mękę z wypełnianiem
    SAD, Urząd Celny nie chce przyjmować inaczej, jak w wersji elektronicznej, a
    dostarczony przeze mnie wypełniony z mozołem SAD "nie
    czyta się")?
    No chyba, że Poczta Polska (u mnie kurier), to zdaje się odprawę w cenie.
    Jakiś czas temu (sprowadzając Kindla) wkurzyłem się, napisałem na miejscu w UC
    odręczne pismo z żądaniem dokonania odprawy
    uproszczonej powołuując się na jajkiś paragraf, i jakoś postawiłem na swoim, ale
    lekko nie było - a to naczelnika nie ma, a to kasa
    już zamknięta i wszelkie formy rzucania kłód pod nogi - oczywiście to wszystko można
    było zrobić z usmiechem piętro wyżej w agencji
    celnej za drobne 150 zł netto).

    -----

  • 7. Data: 2014-03-29 21:06:38
    Od: W <w...@w...pl>

    666 wystukał, co następuje:

> [...]
    > zamknięta i wszelkie formy rzucania kłód pod nogi - oczywiście to
    > wszystko można było zrobić z usmiechem piętro wyżej w agencji celnej za

    Hm, przyszlo via PP i, z tego co czytalem, oni sie tym grzecznie zajmuja -
    ja tylko musialem zaplacic w okienku.

    A co do kindla - zamawialem i nie mialem takiego problemu. Tyle, ze chyba
    zamawialem z UK a nie US.

    w.