  • 1. Data: 2014-03-24 12:41:27
    Temat: Darowizna
    Od: "Radomir" <r...@w...pl>

    Witam

    31 grudnia zeszłego roku przekazałem darowiznę na cel charytatywny wskazany
    na stronie Caritas Polska. Mój przelew nie szedł jednak na konto Caritas,
    lecz do ECARD. Na przelewie mam podanego tegoż odbiorcę, natomiast w tytule
    operacji jest napisane "OPŁATA PRZEZ MTRANSFER DLA CARITAS POLSKA NR ZAM" i
    dalej jakiś tam nr operacji. Na przelewie jako data księgowania i data
    operacji podany jest 31 grudnia 2013.

    Natomiast z Caritas Polska otrzymałem list z podziękowaniem zawierający
    informację, że otrzymała ona (Caritas Polska) tę kwotę dn. 3 stycznia br.

    Czy przekazaną w ten sposób darowiznę można w ogóle odliczyć od podatku
    dochodowego? Jeśli tak, to czy odliczenie przysługuje w PIT za rok 2013, czy
    w PIT za rok 2014?

    Pzdr
    RK

  • 2. Data: 2014-03-24 22:46:34
    Temat: Re: Darowizna
    Od: "Bogdan" <b...@g...com>

    Użytkownik "Radomir" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > podatku dochodowego? Jeśli tak, to czy odliczenie przysługuje w PIT za
    > rok 2013, czy w PIT za rok 2014?.........................

    Dowodem darowizny jest potwierdzenie bankowego przelewu a nie list
    dziękczynny obdarowanego.

    Bogdan

  • 3. Data: 2014-03-24 23:45:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-03-24 22:46, Bogdan pisze:
    > Dowodem darowizny jest potwierdzenie bankowego przelewu

    Na rzecz...?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2014-03-25 04:03:07
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-03-24 23:45, Liwiusz pisze:

    > Na rzecz...?

    Jest też specjalny druk, który trzeba wypełnić. Oryginał do
    obdarowanego, kopię trzymać w domu.

    --
    animka

  • 5. Data: 2014-03-25 15:55:41
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Tue, 25 Mar 2014 04:03:07 +0100
    animka <a...@t...wp.pl> wrote:

    > Jest też specjalny druk, który trzeba wypełnić. Oryginał do
    > obdarowanego, kopię trzymać w domu.

    Internety wylaczyli, i do banku wypelniac druczki trzeba teraz latac?
    O_o

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org