    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 28 Mar 2014 23:34:22 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Nieslusznie naliczone cło

    On Tue, 25 Mar 2014, W wrote:

    > Piotrek wystukał, co następuje:

    > Na razie mam tylko awizo z kwotą. W sumie by się zgadzało - zwolnienie by
    > było do 45euro wiec poprzednie transakcje nie wymagaly dodatkowych oplat.

    W sprawie formalnej.
    45 EU to jest art.52.1 i wymaga, aby:
    - była to darowizna
    - od osoby fizycznej
    ...i dochodzi jeszcze "okazjonalność".

    W pozostałych przypadkach limit wynosi 22 EU (art.51), a do tego
    zamówienie wysyłkowe pod zwolnienie nie podlega w ogóle.
    Jeśli więc w przesyłce znajdują się również "kwity", to mogą
    i tak naliczyć, albo zdaje się może przyjść (mimo niskiej kwoty)
    żądanie podpisania oświadczenia "świadom odpowiedzialności karnej
    oświadczam że" :) (że to nie był zakup wysyłkowy).

    > Jutro pewnie bede wszystko wiedzial... Jezeli sie okaze ze to VAT to po
    > prostu pozostanie robienie dwoch zamowien na mniejsze kwoty i juz...

    Trzech! ;)

    pzdr, Gotfryd