  • 1. Data: 2007-03-28 10:41:39
    Temat: Nietypowe odliczenie ulgi od kredytu na zakup mieszkania
    Od: "IndusQ" <o...@t...pl>

    Witam mam 2 problemy:
    1.
    - kupiłem mieszkanie w moim rodzinnym mieście, kredytowane w 70%
    (rynek pierwotny),
    - mieszkanie użytkowane jest przez moją mamę, ja jestem prawowitym
    właścicielem,
    - kredyt został udzielony na mnie,
    Pytanie: czy mam prawo odliczyć odsetki od kredytu pomimo tego że nie
    użytkuję
    lokalu ?

    2.
    - kupiłem drugie mieszkanie w mieście w którym mieszkam które jest
    kredytowane
    w 100% (rynek pierwotny),
    - mieszkanie użytkowane jest przeze mnie i przez moją dziewczynę,
    - zakończona inwestycja (nie ma jeszcze aktu własności) jest na mnie i
    na moją
    dziewczynę,
    - f-ry od dewelopera były wystawiane na 2 osoby,
    - kredyt zaciągnięty w banku został udzielony na 4 osoby mnie, moją
    dziewczynę
    i jej rodziców dlatego że po wzięciu poprzedniego kredytu nie miałem
    już
    wystarczającej zdolności kredytowej,
    - fizycznie przypisany jest do ich konta bankowego niemniej jednak
    również my
    jesteśmy dopisani jako kredytobiorcy,
    - akt notarialny jest na 2 osoby po 50% z moją dziewczyną,
    - moja dziewczyna nie osiąga żadnych dochodów,

    Pytania:

    I. Czy jeżeli odliczę odsetki od kredytu na mieszkanie (pkt 1) które
    zamieszkuje moja mama mogę odliczyć również odsetki na mieszkanie
    zakupione
    przeze mnie i przez moją dziewczynę ?

    II. Czy odsetki od kredytu udzielonego na 4 osoby muszą być odliczane
    przez te
    4 osoby po 25% wysokości przypadającej kwoty ulgi na osobę, czy mogę
    ja sam
    odliczyć w 100% kwotę ulgi, czy też mogę odliczyć 50% kwoty ulgi ?