  • 1. Data: 2007-03-28 07:18:50
    Temat: Wynajem a ZUS
    Od: "D@rck" <d...@g...pl>

    Witam.

    Czy muszę płacić ZUS gdy mam dochody z wynajmu lokalu użytkowego. Jestem
    bezrobotnym.
    Proszę o odpowiedź.

    D.

  • 2. Data: 2007-03-28 08:16:26
    Temat: Re: Wynajem a ZUS
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "D@rck" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Czy muszę płacić ZUS gdy mam dochody z wynajmu lokalu użytkowego.

    Oczywiscie, ze nie. Najem to nie dzialalnosc gospodarcza.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-28 08:56:54
    Od: "D@rck" <d...@g...pl>

    > Użytkownik "D@rck" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiscie, ze nie. Najem to nie dzialalnosc gospodarcza.

    Nawet jak płacę dla urzędu skarbowego ryczałt od przychodów
    ewidencjonowanych z tego najmu ?

  • 4. Data: 2007-03-28 09:31:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2007 10:16:26 +0200, SDD napisał(a):

    > Oczywiscie, ze nie. Najem to nie dzialalnosc gospodarcza.

    Twierdzisz, że firma będąca właścicielem biurowca "na wynajem" nie
    prowadzi działalności gospodarzcej? No ciekawe, ciekawe....

  • 5. Data: 2007-03-28 10:25:12
    Od: "D@rck" <d...@g...pl>

    > Twierdzisz, że firma będąca właścicielem biurowca "na wynajem" nie
    > prowadzi działalności gospodarzcej? No ciekawe, ciekawe....

    Ale ja nie mam firmy, wynajmuję lokal jako osoba fizyczna.

  • 6. Data: 2007-03-28 12:05:08
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Witam.
    >
    > Czy muszę płacić ZUS gdy mam dochody z wynajmu lokalu użytkowego. Jestem
    > bezrobotnym.
    > Proszę o odpowiedź.
    >
    > D.

    Nie masz statusu osoby bezrobotnej, bo masz dochód. Urząd Pracy nie płaci za
    Ciebie składki zdrowotnej, więc musisz sam. Pytanie, ile? czy od podstawy 9%,
    czy jakieś minimum, tego nie wiem. Ale myslę, że jeszcze jest potrzene
    zgłoszenie do ZUS, chyba na formularzu ZZA.Pozdrawiam Areta

  • 7. Data: 2007-03-28 12:30:33
    Od: "D@rck" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy jakieś minimum, tego nie wiem. Ale myslę, że jeszcze jest potrzene
    > zgłoszenie do ZUS, chyba na formularzu ZZA.Pozdrawiam Areta

    Nie jestem zarejestrowany w Urzędzie Pracy. Czy ta składka zdrowotna jest
    obowiązkowa? W razie choroby pokryję sam koszty lekarza.

    D.

  • 8. Data: 2007-03-28 12:49:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2007 12:25:12 +0200, D@rck napisał(a):

    > Ale ja nie mam firmy, wynajmuję lokal jako osoba fizyczna.

    Chodziło mi o to, że wynajem jest możliwy zarówno w ramach DG jak i poza
    DG. Jeśli DG nie prowadzisz, to żadnych składek ZUS z tytułu wynajmu nie
    płacisz. I wbrew temu co piszą tu niektórzy wynajem prowadzony poza
    działalnością gospodarczą nie wpływa na status bezrobotnego.

  • 9. Data: 2007-03-28 12:50:42
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Nie jestem zarejestrowany w Urzędzie Pracy. Czy ta składka zdrowotna jest
    > obowiązkowa? W razie choroby pokryję sam koszty lekarza.
    >
    > D.

    Składka zdrowotna jest dobrowolna. Zawiera się umowę z NFZ, składka za marzec
    wynosi 254,03 zł. W momencie zawierania umowy jest też jakaś opłata. Składa sie
    do zus zgłoszenie zza i co miesiąc deklarację DRA. To z grubsza tak wygląda.
    Wizyte u lekarza pewnie można pokryć samemu, ale zanim podejmiesz decyzję
    ostateczną, to wykonaj telefon do szpitala z zapytaniem ile kosztuje "Łóżko-
    doba", pewnie róznie na różnych oddziałach, ale bedziesz miał z grubsza pogląd
    w tym temacie. Pozdrawiam Areta

  • 10. Data: 2007-03-28 12:59:46
    Od: "D@rck" <d...@g...pl>

> [...]
    > "Łóżko-
    > doba", pewnie róznie na różnych oddziałach, ale bedziesz miał z grubsza

    Dzięki.
    D.