  • 1. Data: 2007-03-28 07:35:13
    Temat: Sprzedaż autorskiego prawa majątkowego do programu komputerowego
    Od: Yarek <y...@o...pl>

    Nie prowadzę działalności gospodarczej, a rzeczony program pisałem dla
    siebie, nie na zamówienie. Przypadkiem znalazł się ktoś (osoba
    fizyczna), kto chce go ode mnie odkupić.

    Jak możemy to zrealizować? Umową kupna-sprzedaży?

    Czy od takiej transakcji należy zapłacić jakiś podatek?
    W innym wątku znalazłem informację, że należy to traktować jako usługę,
    ale w zasadzie nic mi to nie mówi...
    Znalazłem też informację, że jest to usługa przedmiotowo zwolniona z
    VAT, jednak należy skrupulatnie prowadzić ewidencję. Jak mam to robić?
    Kasy fiskalnej nie posiadam.

    Oczywiście nie chciałbym, aby moją działalność uznano za DG.
    Jest to jedna umowa o wartości 15000 zł i raczej jedyna taka w tym roku,
    więc ciągłość nie występuje.

    --
    Pozdrawiam,
    Yarek

  • 2. Data: 2007-03-28 08:05:42
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    Użytkownik "Yarek" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Oczywiście nie chciałbym, aby moją działalność uznano za DG.
    > Jest to jedna umowa o wartości 15000 zł i raczej jedyna taka w tym roku,

    Umowa o dzieło z przekazaniem praw autorskich.
    Jeśli założysz 50% kosztów własnych, podatek niewielki.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-03-28 08:42:20
    Od: Yarek <y...@o...pl>

    Marcin P. napisał(a):
    > Użytkownik "Yarek" <y...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Umowa o dzieło z przekazaniem praw autorskich.
    > Jeśli założysz 50% kosztów własnych, podatek niewielki.

    Dziękuję za odpowiedź, niemniej:

    W relacjach firma-osoba fizyczna, tak. Czy w relacjach między osobami
    fizycznymi również jest to najlepsze rozwiązanie?
    Zaznaczam, że nie chodzi o wykonanie oprogramowania na zamówienie, a o
    sprzedaż programu wykonanego wcześniej na własny użytek -- co należy
    zrobić, gdybym jednak postanowił zrealizować to jako umowę sprzedaży?

    --
    Pozdrawiam,
    Yarek