  • 1. Data: 2007-05-11 07:58:37
    Temat: Nievatowiec, WNT
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Jak w tyule - z czym to się je?
    Na mój gust się po prostu kupuje towar z zagranicznym VATem
    i tyle. Problem jest taki - jakim dowodem księgowym wrzuca się to w koszty?

    Chyba że jest coś w ustawie o vat coś na ten temat(szukałem ale nie
    znalazłem),
    to wtedy proszę o jakiś namiar to się poduczę.

  • 2. Data: 2007-05-11 18:12:19
    Temat: Re: Nievatowiec, WNT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Jak w tyule - z czym to się je?
    > Na mój gust się po prostu kupuje towar z zagranicznym VATem
    > i tyle. Problem jest taki - jakim dowodem księgowym wrzuca się to w
    > koszty?

    Jak w tytule, to dla nievatowca może być nabycie, a nie WNT.
    Nie rozumiem problemu - dostałeś przecież jakąś fakturę -
    to ją zaksięguj.

  • 3. Data: 2007-05-12 07:25:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 May 2007, cef wrote:

    > Jak w tytule, to dla nievatowca może być nabycie, a nie WNT.

    Jako mniemam idzie o podstawę prawną:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    +++
    Art. 10.
    1. Wewnštrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 9,
    nie występuje w przypadku, gdy:
    [...]
    2) dotyczy towarów innych niż wymienione w pkt 1 nabywanych przez:
    a) rolników ryczałtowych dla prowadzonej przez nich działalnoœci
    rolniczej,
    b) podatników, którzy wykonujš jedynie czynnoœci inne niż opodatkowane
    podatkiem i którym nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku
    należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług,
    c) podatników zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,
    d) osoby prawne, które nie sš podatnikami
    - jeżeli całkowita wartoœć wewnštrzwspólnotowego nabycia towarów na
    terytorium kraju nie przekroczyła w trakcie roku podatkowego kwoty
    wyrażonej w złotych odpowiadajšcej równowartoœci 10.000 euro;
    ---

    Swoją drogą, ostatnie ograniczenie jest... intrygujące.
    Wychodzi, że MIMO tego że ktoś jest zwolniony, jak nakupi sobie
    "na zapas" za >10kEU to zapłaci podatek podwójnie.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-05-12 09:02:57
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Thx!

  • 5. Data: 2007-05-12 09:06:17
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 11-05-2007 o 20:12:19 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Jak w tytule, to dla nievatowca może być nabycie, a nie WNT.
    > Nie rozumiem problemu - dostałeś przecież jakąś fakturę -
    > to ją zaksięguj.

    Jak zagraniczną fakturę wrzucić w koszty -
    np wystawianą np po portugalsku wg ich wymagań?

    Naszych wymagań fakturowych to nie spełnia,
    Dane wymagane przez rozp. do KPiR co prawda ma, ale nie wiem czy
    portugalskie
    opisy spełniaja wymóg wiarygodności ;)

  • 6. Data: 2007-05-12 10:02:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Jak zagraniczną fakturę wrzucić w koszty -
    > np wystawianą np po portugalsku wg ich wymagań?

    A jakie ma spełniać? Nasze?
    Przecież jak Ty wystawiasz do Brazylii,
    to nie sprawdzasz jakie tam mają być tubryczki
    wg ich przepisów

    > Naszych wymagań fakturowych to nie spełnia,
    > Dane wymagane przez rozp. do KPiR co prawda ma, ale nie wiem czy
    > portugalskie
    > opisy spełniaja wymóg wiarygodności ;)

    Ale przecież masz coś na ewentualne uwiarygodnienie:
    umowa, koresponencja, zapłata.

  • 7. Data: 2007-05-12 10:09:32
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-05-2007 o 12:02:52 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > A jakie ma spełniać? Nasze?
    > Przecież jak Ty wystawiasz do Brazylii,
    > to nie sprawdzasz jakie tam mają być tubryczki
    > wg ich przepisów

    VATowiec wystawia fakturę wewnętrzną

    > Ale przecież masz coś na ewentualne uwiarygodnienie:
    > umowa, koresponencja, zapłata.

    Rozumiem, zbyt ściśle trzymałem się litery bezprawia :)

  • 8. Data: 2007-05-12 10:24:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > VATowiec wystawia fakturę wewnętrzną

    ???
    Pewnie coś innego masz na myśli?
    Ja, jak sprzedaję cokolwiek do Brazylii, to jako VATowiec wystawiam
    normalną fakturę VAT wg naszych przepisów.
    Nie zamierzam w tym celu studiować brazylisjkich przepisów.

  • 9. Data: 2007-05-12 10:42:03
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-05-2007 o 12:24:35 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > normalną fakturę VAT wg naszych przepisów.
    > Nie zamierzam w tym celu studiować brazylisjkich przepisów.

    Ja pytałem o WNabycieT :)

    Czyli ja kupuję, więc ja dostaję fakturę obcą.
    VATowcie wystawia f.wewn i ma zgłowy a pytanie było
    co ma zorbić nievatowiec.

  • 10. Data: 2007-05-12 10:44:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Ja pytałem o WNabycieT :)

    A ja pisałem o braku konieczności dostosowywania
    faktur do przepisów kraju nabycia.

    > Czyli ja kupuję, więc ja dostaję fakturę obcą.
    > VATowcie wystawia f.wewn i ma zgłowy a pytanie było
    > co ma zorbić nievatowiec.

    Zaksięgować to, co dają :-).