  • 1. Data: 2007-05-10 13:38:27
    Temat: samochód używany w ST
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Witam

    Prowadzę działalność gospodarczą (KPiR, VAT, memoriał).
    09.05.2007 zakupiłem w komisie używany samochód osobowy (9 tys. zł).
    10.05.2007 przerejestrowałem go na siebie
    (opłata rejestracyjna 170zł) oraz ubezpieczyłem
    (koszt ubezpieczenia OC - 635zł, NNW - 50zł).

    Chciałbym wprowadzić ów samochód do ewidencji środków trwałych
    od dnia 09.05.2007, jako wartość początkową przyjąć 9 tys. zł,
    a pozostałe koszty wrzucić bezpośrednio w koszty uzyskania przychodu.
    Fakturę VAT za benzynę już z dnia 10.05.2007 chcę ująć
    w kosztach uzyskania przychodu.

    Czy postąpię prawidłowo?

    Moje wątpliwości dotyczą niezaliczenia opłat (OC itd.) do wartości
    początkowej. Poza tym nie jestem pewien czy benzynę moge ujmować
    w kosztach (w cenie brutto bez odliczania VAT) już od 10.05.2007.

    Nie jestem też pewien jaką stawkę amortyzacyjną i współczynnik przyjąć.
    30% i 1?

    pozdr
    Piotr