    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nievatowiec, WNT
    Date: Sat, 12 May 2007 09:25:00 +0200

    On Fri, 11 May 2007, cef wrote:

    > Jak w tytule, to dla nievatowca może być nabycie, a nie WNT.

    Jako mniemam idzie o podstawę prawną:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    +++
    Art. 10.
    1. Wewnštrzwspólnotowe nabycie towarów, o którym mowa w art. 9,
    nie występuje w przypadku, gdy:
    [...]
    2) dotyczy towarów innych niż wymienione w pkt 1 nabywanych przez:
    a) rolników ryczałtowych dla prowadzonej przez nich działalnoœci
    rolniczej,
    b) podatników, którzy wykonujš jedynie czynnoœci inne niż opodatkowane
    podatkiem i którym nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku
    należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług,
    c) podatników zwolnionych od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 i 9,
    d) osoby prawne, które nie sš podatnikami
    - jeżeli całkowita wartoœć wewnštrzwspólnotowego nabycia towarów na
    terytorium kraju nie przekroczyła w trakcie roku podatkowego kwoty
    wyrażonej w złotych odpowiadajšcej równowartoœci 10.000 euro;
    ---

    Swoją drogą, ostatnie ograniczenie jest... intrygujące.
    Wychodzi, że MIMO tego że ktoś jest zwolniony, jak nakupi sobie
    "na zapas" za >10kEU to zapłaci podatek podwójnie.

    pzdr, Gotfryd