  • 1. Data: 2007-01-07 10:46:36
    Temat: Niezgodność KPiR z deklaracjami
    Od: "Frykow" <f...@w...pl>

    Witam,

    No i kurcze mam problem :) Okazało się, że program księgowy z
    nieznanych powodów w rozliczeniach miesięcznych PIT5 pomijał jeden z
    moich kosztów (z lutego, na kwotę 14zł). Rzecz w tym, że ten koszt
    w KPiR jest normalnie zaksięgowany i tam jest policzony dobrze.

    Efektem tego, wszystkie moje deklaracje PIT5 z 2006 roku są niezgodne
    z KPiR - na każdej deklaracji dochód jest wyższy o te nieszczęsne
    14zł. Co teraz robić?

    1) - składać korekty??
    2) - przedrukować KPiR usuwając ten trefny koszt (wiem że to
    nielegalne, ale skarb państwa na tym nie traci, a wręcz zyskuje :))

    Ten koszt to rozliczenie opłat bankowych - nic co by miało wpływ na
    jakieś inne elementy księgowości.

    PS. Program księgowy to Mała Księgowość Rzeczypospolitej -
    naprawdę nie wiem co mu odwaliło w tym jednym przypadku, bo
    generalnie jest ok.

    Pozdrawiam
    Frykow

  • 2. Data: 2007-01-07 10:57:31
    Temat: Re: Niezgodność KPiR z deklaracjami
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

    ja bym wydrukował jeszcze raz KPiR.
    Mniej zachodu i nie wielka strata.

    --
    groups

  • 3. Data: 2007-01-07 11:20:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-01-2007 o 11:57:31 groups <g r o u p s [at] q u e s t [dot]
    <"pl>"> napisał(a):

    > ja bym wydrukował jeszcze raz KPiR.
    > Mniej zachodu i nie wielka strata.

    A ja bym złożył korekty, mało zachodu i wszytsko "w świetle" prawa.

  • 4. Data: 2007-01-07 11:35:12
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

    > A ja bym złożył korekty, mało zachodu i wszytsko "w świetle" prawa.

    Ale to już od niego zależy czy chce doliczyć ten koszt czy nie.
    Jeśli nie doliczy to też nie jest to sprzeczne z prawem

    --
    groups

  • 5. Data: 2007-01-07 11:38:52
    Od: "Frykow" <f...@w...pl>

    t napisał(a):
    > A ja bym złożył korekty, mało zachodu i wszytsko "w świetle" prawa.
    A ja zaraz pójdę się pochlastać - okazało się (podczas
    przedrukowywania :)), że w sierpniu mam znowu jakąś niedokładność
    na 28 groszy - i teraz już bez korekt się nie obejdzie. Co jest kurna
    z tym programem!??

    pozdr
    Frykow

  • 6. Data: 2007-01-07 11:57:45
    Od: "groups" <g r o u p s [at] q u e s t [dot] pl>

> [...]
    > przedrukowywania :)), że w sierpniu mam znowu jakąś niedokładność
    > na 28 groszy - i teraz już bez korekt się nie obejdzie. Co jest kurna

    Trzeba zmienić. Może na jakiegoś DRUCZKA?

    --
    groups

  • 7. Data: 2007-01-07 14:37:02
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Frykow" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Przedrukuj kpir tak aby była zgodna z deklaracjami. Te dwa koszty,
    o których mowisz, uwzglednij sobie w grudniu. No i oczywiscie
    uwzgledniej je tez w zeznaniu rocznym. To tyle.

    marekz

  • 8. Data: 2007-01-08 10:28:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Jan 2007, Frykow wrote:

    > przedrukowywania :)), że w sierpniu mam znowu jakąś niedokładność
    > na 28 groszy - i teraz już bez korekt się nie obejdzie.

    A dlaczego? Nie ujął Ci przychodu?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-01-08 14:41:05
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 07-01-2007 o 12:57:45 groups <g r o u p s [at] q u e s t [dot]
    <"pl>"> napisał(a):

    > Trzeba zmienić. Może na jakiegoś DRUCZKA?

    Sprawdziłem tego Driczka, wygląda całkiem fajnie, taki szybki przyjemny
    a jednocześnie dosyć rozbudowany w nieprzytłaczający sposób.
    Tyle że wydruki są niezgodne z przepisami, np podsumowania KPiR,
    czy faktury unijne(tutaj kwestia jest co prawda dyskusyjna ale ktoś mógłby
    się dowalić).
    Do tego np EŚT jest kulawa.
    Także jako support to może to być bardzo pomocne ale nie jako coś co
    drukuje
    zgodne z przepisami ewidencje.

    pozdr

  • 10. Data: 2007-01-10 21:54:51
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Frykow <f...@w...pl> wrote:
    > PS. Program księgowy to Mała Księgowość Rzeczypospolitej -
    > naprawdę nie wiem co mu odwaliło w tym jednym przypadku, bo
    > generalnie jest ok.

    Zgłoś autorowi!

    p.