  • 1. Data: 2009-10-16 05:29:14
    Temat: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Click ->
    http://tinyurl.com/sam-uzyt-pryw

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-10-16 05:42:56
    Temat: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-10-2009 o 07:29:14 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Click ->
    > http://tinyurl.com/sam-uzyt-pryw

    Może brzmi o śmiesznie, ale pachnie jakimś Orwellem abo inną Kafką,
    smutne ludziki latające pod domem żeby pstryknąć samochód...
    To chyba ostateczna kompromitacja podatku dochodowego i związanej
    z nim biurokacji.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-10-16 05:53:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    > smutne ludziki latające pod domem żeby pstryknąć samochód...
    > To chyba ostateczna kompromitacja podatku dochodowego i związanej

    Generalnie taki sam sposób zbierania dowodów, jak każdy inny.

    Natomiast żałosne jest raczej to, że nasi wybrańcy jakoś nie mogą wpaść
    na to, że IMHO od dłuższego czasu podchodzą do podatków "od dupy
    strony". I zamiast uprościć prawo podatkowe oraz obniżyć podatki, a
    następnie uszczelnić system podatkowy to bawią się w "łapanie króliczka".

    No chyba, że chodzi o to ażeby cały czas "gonić tego króliczka". Ku
    uciesze gawiedzi ...

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-10-16 06:23:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Piotrek pisze:
    > Click ->
    > http://tinyurl.com/sam-uzyt-pryw

    Podaję poprawny odsyłacz:
    http://biznes.onet.pl/urzednicy-fiskusa-tropia-sluzb
    owe-samochody,18490,1580465,1,prasa-detal

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 5. Data: 2009-10-16 08:04:31
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > Click ->
    > http://tinyurl.com/sam-uzyt-pryw

    "Pracownik, który jeździ firmowym samochodem po pracy, uzyskuje przychód,
    który powinien być opodatkowany PIT i wykazany w rocznym zeznaniu
    podatkowym."

    Jakiego rzędu jest to przychód, jeśli założymy, że za paliwo (płyn do szyb,
    ew. wymiana drobnych części) pracownik płaci sam?
    Bo na mój gust wychodzi, że ten przychód to sama kilometrówka, a ta stanowi
    od wielu lat jakieś śmieszne grosze.

  • 6. Data: 2009-10-16 08:07:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > ew. wymiana drobnych części) pracownik płaci sam?
    > Bo na mój gust wychodzi, że ten przychód to sama kilometrówka, a ta stanowi

    Pewien jesteś że grosze? No to żaden problem żeby zapłacić jeszcze
    mniejszy, groszowy podatek i już teraz być w zgodzie z przepisami. :)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-10-16 08:16:47
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Pewien jesteś że grosze?

    http://www.pit.pl/kilometrowka_podroz_sluzbowa_251.p
    hp
    A żadna inna instytucja nie podaje przecież innych wartości kilometrówki
    czyli po prostu kosztów eksploatacji pojazdu.
    Jasne, że jak się "rąbie" tysiące kilometrów miesięcznie, to te grosze
    robią się poważne, ale przy drobnych przejazdach to znikoma ilość.

    > No to żaden problem żeby zapłacić jeszcze mniejszy, groszowy podatek i
    > już teraz być w zgodzie z przepisami. :)

    No dokładnie, tylko nie rozumiem, w jaki sposób miałby na tych groszach
    zyskać budżet?
    Chyba, że na zasadzie "ziarnko do ziarnka".

    Potem doczytałem jednak, że:
    "jeśli pracownik będzie jeździł prywatnie służbowym autem, będzie uzyskiwał
    przychód na poziomie 0,5 proc. jego wartości"
    Ale jakiej wartości? Zakupu czy aktualnej wartości rynkowej? Kto tę wartość
    będzie ustalał? Jak znam życie, to dla potrzeb podatkowych to samo auto
    będzie warte 50 tys., a z punktu widzenia ubezpieczenia auta, jedynie 40
    tys. ;-)
    I dlaczego pracownik, który użyje auta raz w miesiącu (i przejedzie 50 km)
    miałby osiągnąć ten sam przychód, co pracownik używający tego auta 20 dni w
    miesiącu (i przejedzie 1000 km)?

    Pozdr

  • 8. Data: 2009-10-16 08:25:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    Krzysztof pisze:

    > I dlaczego pracownik, który użyje auta raz w miesiącu (i przejedzie 50
    > km) miałby osiągnąć ten sam przychód, co pracownik używający tego auta
    > 20 dni w miesiącu (i przejedzie 1000 km)?

    Słowo 'ryczałt' powinno wiele rozjaśnić. :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-10-16 08:25:58
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Krzysztof wrote:
> [...]
    > zyskać budżet?
    > Chyba, że na zasadzie "ziarnko do ziarnka".

    Bo oczywiscie smutny ludzik stojacy pod domem i pstrykajacy zdjecia
    pracuje za darmo (ew. 1 gr / godzine) ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 10. Data: 2009-10-16 08:45:50
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    > Słowo 'ryczałt' powinno wiele rozjaśnić. :)

    Tyle, że to na mój gust zwykłe sqrwielstwo :)

    I kolejne wątpliwości:
    - jakim cudem urzędnik jest w stanie ustalić, że jakieś tam auto na
    parkingu jest autem służbowym przyjmując, że auto nie jest w żaden sposób
    oznakowane?
    - czy właściciel jednoosobowego DG powinien posiadać dwa odrębne samochody
    (do użytku prywatnego i służbowego), by nie wpadać w tę pułapkę podatkową?
    - dlaczego dopuszcza się takie kuriozum - "kontrolowanie parkingów
    firmowych po godzinach pracy firm lub w weekendy. Gdy samochodu nie będzie,
    organy podatkowe będą uznawać, że w tym czasie używany jest wyłącznie do
    celów prywatnych" Czy organy podatkowe naprawdę mają tak ograniczony tryb
    myślenia, że nie potrafią założyć wyjazdów służbowych także podczas
    weekendów? (serwisy awaryjne, targi, konferencje, szkolenia itp). Czy
    organy podatkowe są w końcu do tego stopnia tępe, by nie mogły przyjąć, że
    brak auta może równie dobrze oznaczać pobyt auta w warsztacie naprawczym?

    Ja pitolę, ale kaszana :-/

    Pzdr
    K.