    From: "NataN" <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nowa dzialalnosc i VAT
    Date: Thu, 23 Oct 2003 21:51:30 +0200

    Witam!
    Mam zamiar zalozyc wlasna firme zajmnujaca sie projektowaniem stron
    internetowych. W zwiazku z tym mam kilka pytan:
    1) Jaka jest stawka podatju VAT na ten typ uslug?
    2) Czy skoro jest koncowka roku i raczej nie zblize sie do kwoty 40000PLN to
    oplaca mi sie byc zwolnionym z palcenia VAT (musze sie zdecydowac idac do
    Urzedu Skarbowego). Bycie platnikiem VAT wymaga zaplacenia 152PLN -
    rozumiem, ze to oplata jednorazowa.
    3) Czy w ogole lepiej byc paltnikiem VAT czy nie? Bo nie moge za nic do tego
    dojsc. Niby ceny wyzsze, ale czy dla moich klientow robi to roznice? Czy to
    bardziej bedzie moja wada czy zaleta jesli bede placil VAT?

    OT:
    4) Czy w Urzedzie Statystycznym trzeba zglaszac przesuniecie terminu
    rozpoczecia dzialalnosci? Tzn. jesli dostalem regon, a potem przesuwam o np.
    miesiac rozpoczecie, bo mam poslizg, to mam im to zglaszac? I czy zmieni mi
    sie wtedy regon?

    Prosze o szybka odpowiedz i z gory serdecznie za nia dziekuje!
    Pozdrawiam goraco,
    NataN