  • 1. Data: 2004-04-06 18:41:46
    Temat: Nowa ustawa o VAT a mała DG
    Od: "barysza" <b...@p...onet.pl>

    Nigdzie w nowej ustawie nie mogę się doszukać progu obrotów od których
    jestem obowiązkowo płatnikiem VAT .
    Czy to oznacza, że teraz nie ma takiego zwolnienia i MUSZĘ z mocy ustawy być
    takim podatnikiem.
    Pozdrawiam
    barysza

  • 2. Data: 2004-04-07 12:13:19
    Temat: Re: Nowa ustawa o VAT a mała DG
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Tue, 6 Apr 2004 20:41:46 +0200 "barysza"
    <b...@p...onet.pl> pisze:

    > Nigdzie w nowej ustawie nie mogę się doszukać progu obrotów od których
    > jestem obowiązkowo płatnikiem VAT .

    Jest, i to chyba bez większych zmian:

    Dział XII, Rozdział 1, Art 113

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 3. Data: 2004-04-07 12:27:36
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Użytkownik "barysza" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem obowiązkowo płatnikiem VAT .
    > Czy to oznacza, że teraz nie ma takiego zwolnienia i MUSZĘ z mocy ustawy

    Słabo szukasz :)

    Przy małej DG dobrze zajrzeć do działu XII rozdział I "Szczególne procedury
    dotyczące drobnych
    przedsiębiorców". A tam a art 113 ust 1 zwalnia się od podatku podatników u
    których wartość sprzedaży opodatkowanej netto
    nie przekroczyła w poprzednim roku 10.000 Euro.
    Więc jeśli obroty miałeś niższe (średni kurs NBP z pierwszego dnia roboczego
    października) to nie ma obaw ;)
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski