  • 1. Data: 2003-11-26 12:39:33
    Temat: Nowa ustawa o terminach zapłat za transakcje handlowe
    Od: Wiolik <u...@i...pl>

    Szukam pomocy na temat nowej ustawy. ma ona wejść w życie z dniem 1 stycznia 2004 i
    prowadzić nowe zasady naliczania odsetek za faktury zawierane na tremin płatności
    dłuższy niż 30dni. Czy to prawda ze do momentu zapłaty przeze mnie tych odsetek
    powinnam zaliczać je do moich przychodów? bardzo proszę o pomoc, obawiam się ze coś
    sobie przeinterpretowałam.

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2003-11-27 18:01:32
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-26 13:39, Wiolik wrote:
> [...]
    powinnam zaliczać je do moich przychodów? bardzo proszę o pomoc, obawiam się ze coś

    Nie znam treści ustawy, ale hipotetycznie jest mozliwe, że parlament
    uchwali akt,w którym odsetki ustawowe będą przychodem z mocy prawa i
    będa wymagały opodatkowania.
    Oczywiście fakt, czy zostaną zapłacone, a nawet czy zostanie wystawiona
    nota nie będzie miał żadnego znaczenia.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2003-11-28 08:36:22
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Wiolik" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zapłaty przeze mnie tych odsetek powinnam zaliczać je do moich przychodów?
    bardzo proszę o pomoc, obawiam się ze coś sobie przeinterpretowałam.

    Po szybkim przeglądnięciu tekstu tej ustawy uważam, że nie ma takiego
    obowiązku bowiem nadal, jak do tej pory, wierzyciel "może" żądać odsetek.
    Co z tego, że w terminie krótszym, oraz, że nie można tego uprawnienia
    wyłączyć zapisem w umowie.
    Zresztą z punktu widzenia podatku dochodowego te zapisy są bez znaczenia
    ponieważ w ustawach podatkowych jest napisane wprost, że niezapłacone
    odsetki nie są przychodem (dla osób prawnych jest to art. 12 ust. 4 pkt 2,
    dla fizycznych art. 14 ust 3 pkt 2). Gdyby skreślili ten zapis to można by
    się zacząć niepokoić.