  • 1. Data: 2003-11-26 08:56:38
    Temat: Odliczanie VAt w 2004 i homologacja ciezarowa
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Zgodnie z artykulem:
    http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/883
    w 2004 nie mozna bedzie odliczac VATu od nowych samochodów z kratka. A
    dokladniej homologacje beda mogly miec tylko samochody typu minivan
    (wczesniejsze artykuly na tej stronie).

    Czy samochody typu Citroen Berlingo to minivan?
    Jesli faktycznie tak bedzie, to czy bedzie mozna nadal odliczac od niego
    VAT?
    Moze ktos mnie osiwieci:)

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2003-11-26 20:31:17
    Temat: Re: Odliczanie VAt w 2004 i homologacja ciezarowa
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym Maly napisał(a):
> [...]
    >
    > Czy samochody typu Citroen Berlingo to minivan?
    > Jesli faktycznie tak bedzie, to czy bedzie mozna nadal odliczac od niego

    póki co nikt nie wie jak będzie naprawdę.Ja znam inne rozwiązanie, tzn te
    samochody które mają już homologację na "ciężarówkę" będą nadal tak
    traktowane.
    Zmianie ma ulec nie ustawa o VAT a kryteria homologacji..

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 3. Data: 2003-11-27 08:10:26
    Od: "Irro" <i...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <p...@c...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > traktowane.
    > Zmianie ma ulec nie ustawa o VAT a kryteria homologacji..

    zmianie ulegnie i ustawa o VAT (choc tylko w kwestii osobowych) i
    rozporzadzenie o homologacji.

  • 4. Data: 2003-11-27 11:41:24
    Od: "RAFAL" <r...@n...pl>

    > zmianie ulegnie i ustawa o VAT (choc tylko w kwestii osobowych) i
    > rozporzadzenie o homologacji.

    osobowych? tzn? mozesz to rozszerzyc bo juz sie w tym gubie..
    co wtedy kiedy np. kupie jeszcze w tym roku uzywane auto z kratka
    i zarejestruje do konca 2003 jako ciezarowy
    czy istnieje taka mozliwosc ze np w 2004 nie bedzie mozna odliczac np VATu
    od paliwo lub np. US kaze zwrocic wczesniej odliczony VAT od samochodu?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-11-27 12:23:17
    Od: "Irro" <i...@g...pl>

    Użytkownik "RAFAL" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > od paliwo lub np. US kaze zwrocic wczesniej odliczony VAT od samochodu?

    no wlasnie tak, w projektach ustawy jest prpopozycja odliczania max 50%
    naliczonego VATu, ale max 3000 zl. (czyli dla auta klasy srendiej ok.
    20-25%). Chodzi tu RACZEJ (who knows?) o VAT od inwestycji, nie wiadomo, jak
    z ekploatacją.
    druga część towojego pytania... ;) no cóż, taka możliwość zawsze istnieje,
    MF zapewniało, że nie. I tak powinno być.

    Pozdr

    Irro